JÁTÉKRA FEL!

Simity Éva: Noé bárkája

  1. A játék neve, címe: Noé bárkája
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése, egymásra figyelés, jógapózok ismétlése, gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A jógamatracokat én helyezem el egymástól biztonságos távolságra, a plüssállatot a jógamatrac elejére teszem.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Jógamatracok, plüssállatok
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Leterítem a jógamatracokat körbe, biztonságos távolságra egymástól. Mindenki matraca elé teszek egy plüssállatot. Begyakoroljuk a majd szükséges jógapózokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha valaki nehezen kapcsolódik be a játékba, türelmes vagyok vele, de fokozatosan igyekszem bevonni őt. Kezdetben külön feladatot adok neki: figyelje, majd segítse a játékostársait instrukciókkal, hogy szépek legyenek azok az állatpózok, esetleg, ha tudja az állatok nevét valamilyen idegen nyelven, mondja el hangosan a magyar név után, és lassan még inkább bevonom a játékba, hogy ő is részese legyen a közös élménynek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy Noé bárkájában vagyunk, az özönvíz után, már látszik a szárazföld, de még a vízen vagyunk. Együtt tudunk csak kijutni a partra, ha mindenki evezett, és mindenki átvarázsolódott legalább két különböző állattá. Az állatok fontos, hogy párban jelenjenek meg. Ismertetem, és bemutatom a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: • A játékosok körben ülnek törökülésben, biztonságos távolságban egymástól, jógapózok gyakorlása miatt jógamatracon. • Minden jógamatrac elején van egy plüssállat, ezeket jógázzuk el. • A játékvezető kimondja valaki nevét, majd odadobja neki a nála levő plüssállatot. • Akinek dobta, kimondja hangosan az állat nevét, leteszi a matrac elejére a plüssöt a már ott levő mellé, hogy ne legyen útban, és elkezd evezni a „szárazföld” felé. (Jógaevezés) • A két szomszédja amint meghallotta az állat nevét, eljógázza azt, eközben az evező folytatja az evezést. • Az evezőember abbahagyja az evezést, a szomszédaival együtt visszaül törökülésbe. • Az evezőember felveszi a másik plüssállatot a matracáról, kimondja valaki nevét, és odadobja neki a plüssöt. • Folytatódik az előző kör más emberekkel és más állatokkal.
  18. A játék lezárása: Én állítom le a játékot, ha elértük a "szárazföldet", vagyis mindenki evezett, és már legalább két állattá átvarázsolódott, de lehet hosszabban is játszani.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm az aktív részvételt, megdicsérem a játékosokat, hiszen kiértünk a szárazföldre. Megkérdezem, kinek melyik szerep tetszett, mi volt könnyű, mi volt a nehéz, milyen tapasztalatokat szereztek. Ha esetleg változtatnának valamin, mi lenne az.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem plüssállatokat dobálunk, hanem egy labdát, és aki elkapja, az mond egy állatot, vagy kártyák vannak előttük, amiket a szomszédok eljógáznak. Ha nem jógás gyerekekről van szó, bármilyen mozdulattal érzékeltethetjük, hogy oroszlánok vagy tigrisek vagyunk, így játsszuk el az állatokat. Ha esetleg ugyanazt a nyelvet tanulják a gyerekek, és tudják az állatok nevét, elhangozhatnak az állatnevek idegen nyelven is.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelek arra, hogy senki se maradjon ki a dobásból, mindenki sorra kerüljön több szerepben is, de ne legyen túl kiszámítható a sorrend. Segítem a résztvevőket, hogy ne csak a barátjuknak dobják a plüssállatot, vegyék észre a többieket is, csapatban dolgozzanak. Fontos, hogy a mozdulatok, pózok olyanok legyenek, amiket már mindenki ismer. Ha jógapózokkal játszunk, legyenek jól kivitelezett mozdulatok (amennyire megy a játék hevében).
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Simity Éva