„Az állatokat egy nap összehívta a király. Az a panasz jutott el hozzá, hogy valaki az állatok közül szarkaként beoson az odvakba és el-el csen egy-egy télire elrakott elemózsiát az éléskamrákból. Ti vagytok az erdei állatok. Én, mint király már napok óta figyeltelek benneteket és még mindig nem jöttem rá, hogy ki lehet közületek a szarka. Azért hívattam ide mindenkit, hátha ti tudnátok nekem segíteni, leleplezni a bajkeverőt. Annyi állatos kártyát rajzoltam ahányan vagyunk. Mindenkit kérek, húzzon egy kártyát és ne árulja el senkinek, hogy ő milyen állat lett. Az lesz a bajkeverő, aki a szarka képét húzta. De ő ugye nem szeretne lelepleződni. Ezért előveszi azt a titkos tulajdonságát, amit születésekor kapott a tél tündértől, hogy a kacsintásával befagyasztja mások száját. A szarka célja, hogy minél több állat száját befagyassza, nehogy lelepleződjön. De ezt úgy kell csinálnia, hogy a többiek ne vegyék észre, hogy mikor kacsint. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott mielőtt megszólalna, az kiesik a játékból. Ő elszámol magában ötig és utána hangosan ki kell mondania, hogy: " Kiestem!" (A székét fordítsa meg, és támlával befelé nézzen.) Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell kéz feltartással, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. (Itt majd számolok.) Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó, azaz a szarka nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha sikerül lefülelni, akkor köszönöm a segítséget.”
Plegányiné Molnár Mónika
Célcsoport: 5-9 év