JÁTÉKRA FEL!

Simonné Szűcs Zsuzsanna: Labirintusfogó

  1. A játék neve, címe: Labirintusfogó
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció-, térben való tájékozódás-, hirtelen irányváltás fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: osztályszinten
  16. A játék megnyitása, nyitánya: sor-és oszlopalkotás, fogó és a menekülő kijelölése, sípszóra índítás
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeket 4*5 oszlopba állítom, ők képezik a labirintus sövényét, bokrait. Terpeszállásban és karuk oldalsó középtartásban van. 2 gyerek (1 nyúl és 1 róka) ők a fogó és a menekülő. Sípszóra a bokrok jobbra fordulnak, következő sípszóra visszafordulnak. A róka a nyulat az így kialakított sorok között próbálja elfogni. Ha elkapja a róka a nyulat, akkor a róka válik nyuszivá, a nyuszi pedig helyet cserél a mellette álló bokorral és a bokor lesz a róka.
  18. A játék lezárása: 10 percnél ér véget a játék
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, hogy ki használta ügyesen a labirintust hibákat javítunk, tanácsokat, ötleteket adunk egymásnak
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: irányváltoztatás jelzése
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Simonné Szűcs Zsuzsanna