JÁTÉKRA FEL!

Balikóné Balás Elvira: Ki az őrült tudós?

  1. A játék neve, címe: Ki az őrült tudós?
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentráció fejlesztése, egymásra figyelés erősítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekeket figyelmeztetni kell, hogy mozdulataiknál figyeljenek egymásra, legyenek körültekintők.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín átrendezése, padok félre tolása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek rendezik el a padokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető körbe állítja a csapatot, és a körbe állva elmeséli a kerettörténetet és a játékszabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: A robotok bolygóján csak egy ember él, az örült tudós, minden emberszabású robot az ő mozdulatait követi. Egy nyomozó érkezik a bolygóra, az a feladata, hogy megtalálja a tudóst, nincs könnyű dolga, mert a robotok megszólalásig hasonlítanak az emberekhez. A figyelő játékosnak a kör közepén ki kell találnia, ki az örült tudós. Az örült tudós különböző mozdulatokat végez (tapsol, szamárfület mutat, vezényel, ingatja a fejét, integet, malmozik az ujjival stb.), a többiek pedig azonnal utánozzák a körben. Úgy kell irányítania a játékot, hogy a kör közepén álló nyomozó ne leplezhesse le őt, de a többi játékosnak is ügyelnie kell arra, hogy ne nézze mereven a mozdulatok irányítóját, hisz ezzel könnyen lebuktathatja. Háromszor találgathat, hogy ki az irányító.
  18. A játék lezárása: Ha a középen álló kereső kitalálja, hogy ki az örült tudós, akkor beáll a helyére, ha nem, újra ki kell mennie.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: A fényképeket e-mailben küldtem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balikóné Balás Elvira