JÁTÉKRA FEL!

Muzler Gáborné: Figyeld a szabályt!

  1. A játék neve, címe: Figyeld a szabályt!
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés sajátos nevelési igényű diákoknak, igék és névszók gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a tanulók figyelmet, hogy a mozgások alkalmával figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, padok és székek átrendezése, hogy biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők a terem berendezésében segédkeznek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megnyitása előtt átismételjük, hogy mi az ige, főnév, melléknév és mondunk rá néhány példát is.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe állnak, a játékvezető közöttük a kör szélén áll. Elindítunk egy ritmust, például: piros, kék, sárga, piros, kék, sárga…Ha a sorozatba bármilyen más szó kerül a játékosok leguggolnak. Nehezítés: ha ige kerül a színek közé leguggolnak, ha főnév tapsolnak egyet. Indíthatjuk a ritmust nevekkel is, például: Kati, Béla, Zoli, Kati, Béla, Zoli…szintén le kell guggolni, ha ige kerül a nevek közé, ha mellélnév dobbant egyet a lábával.
  18. A játék lezárása: Ha valaki téveszt kiesik a játékból. A játéknak akkor vége, ha már csak egy résztvevő van játékban.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, s megkérdezem hogyan éreztük magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább lehet fejleszteni a játékot, hogy a sorozatot nem szakítjuk meg más szóval, hanem csak kártyán felmutatjuk. A tanulónak két felé kell figyelni, két érzékszervre hatunk egyszerre.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatos ismertetése, a játék fokozatos nehezítése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a tanulók szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Muzler Gáborné