JÁTÉKRA FEL!

Héder Csilla: Mókusok ki a házból!

  1. A játék neve, címe: Mókusok ki a házból!
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, szórakoztatás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelmét fel kell hívni arra, hogy figyeljenek egymásra, a karikánál ne lökdössék ki egymást.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Minél több kislabda, résztvevők számánál eggyel kevesebb hullahopp karika
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Legyenek a karikák elszórva elhelyezve a padlón, kislabdák zsákban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mindannyian jól ismeritek a Mókusok, ki a házból játékot, ennek egy változatát hoztam ma el nektek. A kismókusok anyukájukkal éldegélnek az erdőben. Ahhoz, hogy télen se legyenek éhesek, azt a feladatot kapták anyukájuktól, hogy gyűjtsenek minél több mogyorót, és azt vigyék haza az odúba. De vigyázat! Az egyik kismókus nem talál haza, bármennyi mogyorót is gyűjtött össze. Az a mókus pedig, aki a legkevesebb mogyoróval tér haza, szégyenében világgá megy.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők számánál eggyel kevesebb karika van a padlón elhelyezve. A játék indítása előtt szétszórom a kislabdákat, ezeket kell a résztvevőknek összegyűjteni, majd találni egy üres karikát, abba beleállni. Aki nem talál üres karikát, az kiesett, a labdákat visszagurítja a játéktérre. Az a játékos, aki a legkevesebb kislabdával a kezében áll a karikában, szintén kiesik. A kiesett játékosok leülnek egy padra. Ha a karikában álló gyerekek között többnél is ugyanolyan kevés labda van, akkor többen is kiesnek egyszerre. A következő körben mindig annyi karikát kell elvenni a pályáról, ahányan kiestek. A játékosokat a padon ülve indítom, amikor meghallják, hogy Mókusok, ki a házból! indulhat a kislabdagyűjtés.
  18. A játék lezárása: Győztes az a játékos lesz, aki az utolsó körben bent marad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mi volt a játék nehézsége? Hogyan tudtál minél tovább bent maradni a játékban? Mire kellett nagyon figyelni? (Az első körben többször előfordult, hogy egy-egy játékos nagyon sok kislabdával a kezében esett ki, mert már nem talált üres karikát… 2x lejátszottuk, a második körben már jobban figyeltek egymásra is, hogy ez ne történjen meg.)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon kell figyelni a résztvevőkre, hogy ne legyen tülekedés a karikák elfoglalásánál, és döntőbíróként fellépni, amikor ők nem tudják eldönteni, melyikük ért oda hamarabb…
  22. Egyéb/megjegyzés: A Mókusok ki a házból! játékot nagyon szereti a csoportom, de ezt a változatot még izgalmasabbnak találták.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/0B7KIwLaXtSWVZEQydGR6YnNwTjg?usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Héder Csilla