JÁTÉKRA FEL!

Ujvári Csilla: Piff-puff , intelligens piff-puff

  1. A játék neve, címe: Piff-puff , intelligens piff-puff
  2. A játék pedagógiai célja: gyors reagálás fejlesztése, műveltség szélesítése, memoriafejlesztő, figyelemfejlesztő, önismeretfejlesztő
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem kell mozgástér. Egy kört tudjanak a résztvevők formálni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem kell semmiféle szköz
  12. Technikai igény: ————————
  13. Az előkészítés feladatai: ———————
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Érdeklődési körök feltérképezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmesélem a Volt egyszer egy Vadnyugat c. film utolsó párbajjelenetét. A játék annak az elnyújtott párbajnak az ellentéte. Gyorsaság az életben maradásért.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az alapjáték cime : Piff-puff. – Körbeállunk. Középen áll a seriff. ( tulajdonképpen ő a játékvezető) – A serif dolga, hogy ujjával pisztolyt formálva rálőjön valakire. Rámutat és azt mondja: durr. Akit „meglőtt” az azonnal leguggol, így védi magát a lövéstől. – A leguggoló gyerek mindkét oldalán állóknak szintén lőnie kell, nekik viszont egymásra párbajszerűen . Aki hamarabb lő ( durr), az a győztes akit lelőttek kiesik. – A leguggoló gyerek a párbaj után ismét feláll, benne marad a játékban és folytatódik tovább a lövöldözés addig míg mindenki ki nem esik. – Az utolsó két gyerek a seriff irányításával párbajozik a győzelemért. A bemelegítés után jöhet az intelligens piff-puff ( leírás lejjebb) Játékszabály: Csak az guggolhat le akire a seriff lő. Ha más is leguggol az kiesik a játékból. Ha valaki nem guggol le akire a seriff lő, az nem védte meg magát, tehát lelőtték. Kiesik.
  18. A játék lezárása: Az utolsó párbaj után kijelöljük a következő seriffet.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az témakörök érdekesen alakulnak, megmutatják ki mivel foglalkozik szabadidejében. A párbajok után megbeszéljük , hogy a válaszok miért lehettek hibásak. A gyerekek rádöbbennek milyen hiányosságaik vannak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Intelligens piff-puff: A körben levő seriff rámutat valakire, aki leguggol. Azonban nem csak rámutat valakire, hanem egy fogalomkört is megnevez. Pl. magyar költők. A guggoló ember két oldalán álló gyerekek gyorsan megneveznek két magyar költőt. Aki gyorsabban mond költőnevet életben marad, a lassabb kiesik. lehet irodalmi, sport, zenei témájú csoport, de lehet speciálisan egy idézet folytatása. A játékvezető fantáziáján múlik, milyen csoportot nevez meg. (Irodalom órán életrajzot is ki lehet így kérdezni.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Jó pár fogalomcsoportot ismernie kell. Mindig az életkornak megfelelően. Sok csoportot kell észben tartani, hogy pergő legyen a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nem fáradnak a gyerekek, szeretik játszani. Fontos, hogy a létszám ne legyen magas. 15 fő max.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Ujvári Csilla