JÁTÉKRA FEL!

Koszta Ibolya: Varázsló Manófalván

  1. A játék neve, címe: Varázsló Manófalván
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok figyelménekfejlesztése A játékosok egymásra figyelésének fejlesztése A szabadidő kellemes eltöltése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel különösebb biztonsági intézkedést.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szék, kártya, varázslósapka- amiből kihúzzák a kártyákat
  12. Technikai igény: Létszámnak megfelelő kártyákat készíteni, egyiken legyen V betű – varázsló ( A többin lehet M betű – manó)
  13. Az előkészítés feladatai: Székek, esetleg párnák a leüléshez. Lehet eszköz nélkül is a földön ülni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: „Manófalva” kialakítása – székekkel, párnákkal. Kártyák elkészítése. Esetleges ötletek a helyszín díszletének kialakításához.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Volt egyszer egy varázsló, aki a szemével szoborrá tudta változtatni a várban az embereket. Csak rájuk kacsintott, és a szobrok már a várfalat díszítették. Az emberek nem tudták ki lehet ez a titokzatos varázsló, mert semmi különös nem volt rajta
  17. A játék menete, játékszabályok: Éberen figyeltek, és amikor gyanakodni kezdtek valakire, karba tették a kezüket. Egyedül féltek, de amikor már hárman voltak, összefogtak, és közös erővel legyőzhették. Mindhárman egyszerre rámutattak valakire, és ha nem ugyanarra gyanakodtak, ők is szoborrá változtak. Ha ugyanarra mutattak,de nem a varázsló volt ,a társuk változott szoborrá. Most húzunk egy kártyát, és akinek V betű van rajta, ő lesz a varázsló. Ha mindenki érti kezdhetjük is. 🙂
  18. A játék lezárása: A játék addig folytatódik, amíg a vár lakói ki nem találják, hogy ki a varázsló. Ha a várban háromnál kevesebben maradnak, akkor a varázsló nyert.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, Taps
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem ülő helyzetben, hanem a megjelölt területen sétálgatva kell a varázslónak kikacsintania a játékosokat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék menetét figyelemmel kísérni, ha szükséges beavatkozni, segíteni a gyerekeket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Élvezetes volt a játék mindannyiunk számára.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koszta Ibolya