JÁTÉKRA FEL!

Tóthné Kotosz Andrea: Jégtábla foglaló

  1. A játék neve, címe: Jégtábla foglaló 2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése , Kudarctűrő képesség fejlesztése. Együttműködő képességük fejlesztése. Szabálytudat alakítása.
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése , Kudarctűrő képesség fejlesztése. Együttműködő képességük fejlesztése. Szabálytudat alakítása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Rávilágítani a gyermekeknek, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymás testi épségére!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: fehér papírlapok (1 db/fő),
  12. Technikai igény: CD-lejátszó és zenei anyag .
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök tornaszobába való bekészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közösen megtekintünk egy részletet a Táncoló talpak című meséből. Beszélgetünk a látottakról, hogy ők pingvinek, hol élnek, milyen külső tulajdonságaik vannak és kipróbáljuk a mozgásukat. Ez a plusz feladat plusz időt igényel!
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a gyerekekkel a játékszabályt.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A játékosok a körbe rakott jégtáblák körül állnak. Én pedig a körön kívülről irányítom a játékot és a CD-lejátszót. – Haladjatok körbe pingvin módjára, ha elhallgat a zene álljatok a legközelebbi jégtáblára. Akinek nem jut jégtábla kiesik a játékból. Minden körbehaladás során elveszek 1-2-3 jégtáblát. Az a győztes, aki utoljára is tud jégtáblára állni. 2. A „jégtáblákat’ szétszórt alakzatban helyezem el. A szabály nem változik. 3. Felezem a „jégtáblák” számát és a zene elhallgatásakor párosával kell jégtáblát foglalni.
  18. A játék lezárása: • Leülünk megbeszélni, hogy hogyan érezték magukat a játék során. • Majd megmutatom az általam készített pingvint, s felajánlom, hogy ha van kedvük készíthetnek ők is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek buzdítása, dicsérete a játék során folyamatos.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játéksor összeállítása, egymásutánisága magában hordozza a továbbfejlesztést.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a fokozatosság elvét érvényesíteni, a kötöttebbtől a kötetlenebb felé haladni (hiszen a kitűzött célom elérését is ez segíti). Minél jobban megy a játék, annál több jégtáblát távolítok el. Ettől még izgalmasabb lesz a játék! Folyamatosan figyelni kell a gyermekek fizikai változásait, ha fáradnak lassítani a tempón.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a gyermekek szeretik ezeket a játékokat! Reflexió: A játék nagyon jó hangulatban zajlott. Sajnos, mint számítottam is rá: a szabályhoz való alkalmazkodás nehézségekbe ütközött, többször figyelmeztetni kellett 3-4 gyermeket azok betartására. A játék utáni beszélgetőkör nagyon tanulságos volt. A gyerekek megfogalmazták: a legnehezebb számukra az volt, hogy „totyogni” kellett, úgy ahogy a játék előtt megbeszéltük a mesében látottak alapján. 1-2 kisgyermek úgy fogalmazott: nehéz volt, hogy a jégtáblán párosan, ketten kellett állni. Úgy érzem a kitűzött céljaim reálisak voltak, bár azok fejlesztése még további feladat elé állít.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóthné Kotosz Andrea