JÁTÉKRA FEL!

Feketéné Gruber Szabina: Evolúció (herceg-sárkány-királylány)

  1. A játék neve, címe: Evolúció (herceg-sárkány-királylány)
  2. A játék pedagógiai célja: Új játék tanítása, szórakozás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét arra, hogy a karakterek bemutatásakor szükséges mozdulatokkal meg ne üssék egymást, hagyjanak elég teret a másik párosnak is.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincsen szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben félretoltuk a tanulói asztalokat, székeket, hogy a terem közepén kényelmesen és biztonságosan elférjünk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanítási szünetben a foglalkozás előtt a tanulók segítségével megtörtént a teremrendezés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 1. A „Kő-papír-olló” játék szabályainak felelevenítése. (Kivétel nélkül mindenki ismerte és játszotta már.) 2. Az új játék menetének, szabályainak ismertetése.„Kő-papír-olló” helyett „herceg-sárkány-királylány” versenyez egymással. (Bemutatom a karaktereket.)
  17. A játék menete, játékszabályok: Az „Evolúciós játékban” a résztvevők célja, hogy a „tojás” állapotból „kotlós” állapotba jussanak. A játék elején mindenki „tojás”. (Fejünket ütögetve járkálunk és mondogatjuk: tojás, tojás, tojás.) Két tojás találkozásakor „herceg-sárkány-királylány” játékkal eldöntik, ki nyer. Aki nyer, „csirke” lesz, és kis szárnyakkal verdesve játszik tovább, mondogatva: „csirke, csirke, csirke.” A csirkék keresik egymást és egy újabb játékkal tyúkká, majd kotlóssá válnak. Ők már egyre nagyobb szárnycsapásokkal jelzik karakterüket. A játéknak akkor van vége, mikor mindenkinek sikerül eljutnia a „kotlós” állapotba.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, mikor mindenkinek sikerül eljutnia a „kotlós” állapotba. Ahhoz, hogy ez bekövetkezzen, az először kotlóssá vált játékosoknak be kell szállniuk segíteni, hogy a pár nélkül maradtak folytatni tudják az „evolúciót”.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem a játékosoknak, hogy velem játszottak. Jól érezték magukat, szívesen játszanak legközelebb is.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A madarak helyett lehet másfajta állatok evolúciója is. Például pillangó („lárva”-„báb”-„lepke”) a mozgásukat jellemző mozdulatok bemutatásával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni, kipróbálni.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők szerették a játékot, viccesnek találták.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Feketéné Gruber Szabina