JÁTÉKRA FEL!

Zsolnai Lászlóné: (Vakon)rajzolós játék

  1. A játék neve, címe: (Vakon)rajzolós játék
  2. A játék pedagógiai célja: Téma: Óra az önismeretről és mások elfogadásáról. Általános iskola 2.osztály Önmagunk és mások pozitív, szeretetteljes elfogadása. Senki sem tökéletes, de mindenkinek vannak értékei. A közösségi és egyéni értékek összegyűjtése. A kiközösítés jelentése, elkerülése. Az empátia, a szociális érzékenység fejlesztése, Közösségépítés lehetőségeinek megfogalmazása. Önismerettel összefüggő kompetenciák, önszabályozás (tolerancia, nyitottság, véleményelfogadás, bizalom, empátia), szociális kompetenciák, anyanyelvi kompetenciák, A verbális és nonverbális kommunikáció fejlesztése az előzetes beszélgetés és a játék során. Szociális érzék fejlesztése az egymásra való odafigyeléssel.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Írólapok, ceruzák
  12. Technikai igény: iskolapad és székek, a gyerekek ülnek
  13. Az előkészítés feladatai: -Írólapok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előzetes órai feladat: Kettőnk titka c. olvasmány feldolgozása; amikor kisbaba érkezik a családba. Beszélgetés egymás elfogadásáról. Mi kell ahhoz, hogy valakit szeressenek, ne csak a szülei, hanem a közvetlen környezetében is. Külső-, belső tulajdonságok gyűjtése a társakról. Önmaguk jellemzése. Mit szeretnek benned a barátaid? Mi az, amit szerinted nem kedvelhetnek benned? Hogyan tudnál rajta változtatni? Baráti pároknak feltehető kérdés: Mit szeretsz benne? Miért szeretsz vele játszani, beszélgetni?
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Figyeld meg a padtársad arcát, haját! Mi jellemzi a vonásait? Mosolyogjatok egymásra! Hogyan változik a társad arca? Mutassatok szomorú arcot! Most mi történt a vonásaival? 1. feladat: Rajzold le a padtársadat úgy, hogy nem nézel a papírra, csak az arcát nézed közben! Csak az arcát, fejét! Csak grafit ceruzát használjatok! Megnézzük egymás rajzát! Hova kerülnek az érzékszervek? Vicces lesz-e a kép? Vannak-e rajta felismerhető, jellemző tulajdonságai társadnak? 2.feladat: Most úgy rajzold le, hogy ránézhetsz a papírra! Csak a főbb vonásait rajzold le! Ismét megnézzük egymás rajzát. Összehasonlítjuk, hogy mennyivel lett felismerhetőbb az arc, így, hogy nézték a papírt. 3. feladat(kiegészítő): Minden gyermek saját magát rajzolja le. Eldöntheti, hogy „normál” vagy vicces képet készít magáról. (Karikatúra) Megbeszéljük, hogy magunkat kigúnyolhatjuk, ha akarjuk, de mást megbánthatunk vele.
  18. A játék lezárása: Megnézzük mindenkinek a képét. Beszélgetünk arról, hogy kinek milyen érzés volt az, amikor vicces kép készült róla. Felismerné-e magát a társa által rajzolt képen?
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek észrevételeinek, megnyílvánulásainak értékelése, dicsérete.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szociális érzékenység figyelemmel kísérése, az esetleges sértések kikerülése, kivédése. Egymást ne sértsék meg!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://goo.gl/photos/oifKze8i8fEAiw7e9
  24. A Játékot lejegyezte: Zsolnai Lászlóné