JÁTÉKRA FEL!

Mezei Péter

„A kacsintórém Egy nagy öbölben fürdik a társaság. Csakhogy jön egy vízi rém, akinek az a képessége, hogy akire titokban rákacsint, az belefullad a tengerbe. (A rémet úgy választja ki a játékmester, hogy míg a csapat csukott szemmel ül, ő körbejár, és a kiválasztott fejére teszi a kezét.) A rém titokban próbál kacsintani az éppen kiszemelt áldozatára, mert van három hős, aki meg tudja menteni a fuldoklót. Ha egy hős (tehát aki tudni véli, hogy ki a kacsintórém) jelzi, hogy kire gyanakszik, azt jelzi a játékmesternek, de még nem árulhatja el. Három ilyen hősre van szükség a mentő akcióhoz. Amikor a játékmester már három hőst is lát, azoknak engedélyt ad, hogy szigonyukat rávessék a rémre (ezt egyszerű rámutatással oldják meg). Persze hősnek lenni kockázatos! Ha a három hős nem ugyanarra gyanakszik, tehát másra mutatnak, ők esnek ki a játékból. És sajnos a szigony akkor is halált okoz, ha egy fuldoklót talál el, tehát ha nem a rémbe döfik, vagyis ártatlan is kieshet a játékból. A kacsintórém célja, hogy háromnál kevesebb fuldokló maradjon, hiszen annál kevesebben nem lehetnek veszélyesek rá. Ha viszont őt találja el a szigony, megmenekültek a fürdőzők.”

Mezei Péter
Célcsoport: 10-14 év,>15