JÁTÉKRA FEL!

Balhási Istvánné: Kakukktojás-suttogó

  1. A játék neve, címe: Kakukktojás-suttogó
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció és figyelem fejlesztése, verbális emlékezet fejlesztése, egymás segítése, empátia, fegyelmezettség, szókincsfejlesztés, összehasonlítás, kooperáció, szabálytudat és feladatmegoldó képesség kialakítása, gyakorlása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: szókártyák
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: szógyűjtés, szókártyák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: csapatjáték esetén a másik csapat számára készítenek szókártyákat
  16. A játék megnyitása, nyitánya: ráhangolása a foglalkozásra az előző összejövetelen tanult (itt pl.: „Gordiuszi csomó”) játékkal, hagyományos „pletykajáték” (súgójáték) játszása közmondásokkal és kakukktojás-keresős teszt kitöltése
  17. A játék menete, játékszabályok: A hagyományos súgójáték és a kakukktojás-keresés egyesítése. A játékosok körbe/sorba állnak, az első húz egy szókártyát, amelyen 3 valamilyen szempont szerint összetartozó szó és 1 „kakukktojás” kifejezés található. (Pl. 3 gyümölcsnév és 1 szín) Ezeket a szavakat súgja tovább az első a mellette/mögötte állónak, aki a kakukktojást változatlanul hagyja, a 3 másik szó közül az egyiket kicserél(het)i a csoport szempontjának megfelelő másik szóra és ezeket a szavakat súgja a következő embernek, tetszőleges sorrendben. Fontos, hogy a szavakat csak egyszer lehet elmondani a mögötte állónak, ismételni tilos. A sorban az utolsó embernek csak a kakukktojást kell kimondania.
  18. A játék lezárása: két csapat között verseny időre vagy sikeres kitalálások száma alapján
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a győztes csapat jutalmazható értékelés: a játékvezető saját és a résztvevő tanulók véleményének, érzéseinek megosztása
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: több szóval játszani, szócserét kötelezővé tenni, időre vagy speciális – pl. azonos kezdőbetűs – szavakkal játszani, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: –
  22. Egyéb/megjegyzés: a szókártyákra a gyerekek életkorának, ismeretszintjének megfelelően kerüljenek a kifejezések és a kakukktojás!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balhási Istvánné