JÁTÉKRA FEL!

Németh Anikó: Játszunk dalolva, hangszerekkel

  1. A játék neve, címe: Játszunk dalolva, hangszerekkel
  2. A játék pedagógiai célja: Ez a játék kifejezetten zenepedagógiai célt szolgál, a kisebb gyermekek játszva tanulnak meg dalokat, ismerkednek meg a hangszerekkel, de még egymást is megismerik közben.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincsenek
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: hangszerek és kellékeik, 1 db. plüssállat, 2 db. szék (egy a felnőtt játékvezetőnek, 1 annak a gyereknek, aki játszik a hangszerén)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A termet be kell rendezni, a hangszereket és tartozékaikat előkészíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs rá szükség
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a résztvevő gyermekeknek bemutatja Lalit, a plüssmókust, és elmondja a játék szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek egy kört alkotva dobálják egymásnak a plüssmókust. Nem kell a mellette állónak dobni, hanem inkább össze-vissza dobálják. Közben a játékvezető elkezd játszani egy gyermekdalt az adott hangszeren, (ez az én esetemben a gitár, de bármilyen más hangszer is lehet).Majd mikor a játékvezető megállítja a dalt, és éppen akinél a mókus van, annak ki kell találnia, mi a dal címe, és bemutatkozni többieknek, hogy hívják és hány éves, mert a résztvevő gyerekek közül nem biztos, hogy mindenki mindenkit ismer. Ha ez megvolt, és felismerte a dalt, kap egy pontot. Ha a hangszerén is el tudja a dalt játszani, dupla pontot kap. Ha nem ismeri a dalt, nem kap pontot, és a játékvezetőnek folytatnia kell a dalocskát a végéig. Aki ezután felismeri a dalt, minden egyes gyerek kap pontot, és közösen elénekelik többször, hogy azok is megtanulhassák, akik eddig nem ismerték. Aki a hangszerén vállalja, hogy le is tudja játszani, 2 pontot kap! A hangszerén játszó gyerek bemutatja, milyen hangszeren játszik. Lalit, a mókust ezután megint gyorsan dobálni kell a gyerekeknek, míg hallják a játékvezetőtől a következő dalt. Mi összesen 5 dalt énekeltünk el így közösen, és tanultunk meg: Süss fel, nap Bújj, bújj zöld ág Csiga-biga gyere ki Zsipp-zsupp kender zsupp Cirmos cica, haj
  18. A játék lezárása: Ha minden dalt már kitaláltak a gyerekek, össze kell számolniuk a pontjaikat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az a gyerek, aki a legtöbb pontot gyűjtötte megkapja az értékes főnyereményt, de minden gyerek kap valami jutalmat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot ki lehet egészíteni még több, ill. nehezebben megjegyezhető (hosszabb) gyermekdallal, a résztvevők számának, ill. zenei technikai felkészültségének megfelelően.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető fontos szerepe, hogy a dalokat jól ismerje, ha úgy adódik, esetleg tudjon másik dalt is játszani, és ha kell, játék közben is tudjon pl. segíteni a kisgyermekeknek a hangszereiket behangolni, ha ez szükségessé válik.
  22. Egyéb/megjegyzés: nincsen
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Németh Anikó