JÁTÉKRA FEL!

Tarcsiné Duró Edit: Bumm

  1. A játék neve, címe: Bumm
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás,koncentráció figyelem fejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér, helyszín kiválasztása. (Örültek neki, hogy aki nem talált rá elsőre a megfelelő mozdulatra, nem esett ki a játékból. Nyugodtan élvezhették a játékot, nem volt kockázat. A játék élvezete nagyobb volt)-Pszichikai biztonság
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játék magyarázata
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy kört alakítunk a gyerekekkel, majd leülünk. Játszani fogunk. A játék neve Bumm Ebben a játékban most én leszek a Sheriff. Akire ráemelem a képzeletbeli pisztolyomat és elkiáltom magam: Bumm,annak le kell guggolnia ,a két szomszédjának pedig a saját fegyverével egymást célozva gyorsan ki kell mondani a másik nevét. Amelyik a gyorsabb, ő a győzte.(Próbajáték..) Mivel ez már nagyon jól megy, most én leszek a szakács. Akire rámutatok a fakanalammal, miközben elkiáltom magam,hogy kenyérpirító az úgy ugrál, mint a kenyér, ami épp kiugrik a pirítóból. A két szomszédja pedig a mellkasa előtt összefognak, mint a kenyérpirító. (Próbajáték..) Most már ugrálni fogunk az időben és a térben, mert hol Sheriff, hol szakács leszek. Figyelni kell mit kiáltok, és megfelelően kell mozdulni!! (Játék… -nagy siker) Mivel már ilyen ügyesek vagytok, még a fürdőszobába is elvarázsoljuk magunkat ,itt én leszek a szerelő és a villás kulcsommal rámutatok valakire,miközben elkiáltom magam:mosógép.Ha rád mutatok, a fejeddel körző mozgást végezz, mint a mosógép dobja, a két szomszédod lesz a mosógép akik ekkor a kijelölt játékos fölött összekapaszkodnak. (próbajáték…) Mivel már ilyen ügyesek vagytok, most felváltva mondogatom majd, :Bumm,kenyérpirító, mosógép. Nagyon kell figyelni, ügyesek legyetek!!
  17. A játék menete, játékszabályok: Akire rámutatok a megfelelő mozdulatot végzi A két szomszédja figyel, hogy gyorsan és helyesen reagáljon A többiek figyelik a játék menetét,és közben koncentrálnak, bármikor ők következhetnek A játék menete: Kör alakítása,játék és játékszabály ismertetése, játék
  18. A játék lezárása: Most valaki más lesz a karmester, játékvezető. A többiek cseréljenek helyet egymással és játszunk még egyet. Ügyesek voltatok, figyeltetek egymásra és magatokra is jót szórakoztunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszélés: Nehéz volt-e ennyi dologra egyszerre figyelni? Élveztétek-e a játékot?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Matek órán: összeadás, kivonás,szorzás,osztás gyakorlására. Akire mutatok és mondom neki Bumm leguggol, a két szomszédja válaszol az általam feltett kérdésre Pl. 5+2=? Aki gyorsabb, az nyer
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tarcsiné Duró Edit