JÁTÉKRA FEL!

Lindvurmné Deák Anikó: Mérges pulyka

  1. A játék neve, címe: Mérges pulyka
  2. A játék pedagógiai célja: A tanulók reflexének, ügyességének, finom mozgásának, egyensúlyának fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanulókat figyelmeztetni a dráma terem rendjére, annak használatára.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 6 db ugrókötél plüssállat / puhakocka kendő Cd lejátszó cd
  12. Technikai igény: Nincs semmilyen technikai igény
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Állatos dalok éneklése, versek mondása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékfűzés- „állatos”játékok – zenére jöhet be az dráma terembe, akinek megérintem a fejét – amikor a zene leáll, egy állatot ábrázoló szoborként kell megállni – KÍGYÓFOGÓ – HOGY A KAKAS? – MÉRGES PULYKA – Ugró-utánzó játék: Mekkorát ugrik/hogy mozog a kedvenc állatod!
  17. A játék menete, játékszabályok: Mérges pulyka Ugrókötelekből kört alakítunk ki a földön. Középre leteszünk egy puha kockát. A mérges pulyka ezt kendővel a kezében őrzi. Megbeszéljük a játékszabályokat. A gyerekek a körön kívül állva, tapsolva mondják: SZEBB A PÁVA, MINT A PULYKA, A PULYKÁNAK RÚT AZ ORRA RT,RÚT,RÚT. A körbe belépve (fél lábon vagy szökdelve, csípőre tett kézzel)a játékosok igyekeznek a labdát elvenni. Akit a pulyka a kendővel megérintett, annak ki kell mennie a körből. Akinek sikerült a puha kockát megszereznie, az lesz legközelebb a pulyka.
  18. A játék lezárása: Akit a pulyka megérint, a kendővel az kiesik. Lezárásként a teremből a kedvenc állatuk mozgását utánozva kell kimenni.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret szóban. Megbeszéljük, hogy ki mennyire volt ügyes és fürge. Ki mennyire figyelt a szabályok betartására és a balesetek elkerülésére játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Érdemes nehezíteni a körbe belépők mozgását(fél lábon, szökdelve stb..), hogy minél lassabban tudják megszerezni a pulykától a kincsét.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes nehezíteni a körbe belépők mozgását(fél lábon, szökdelve stb..), hogy minél lassabban tudják megszerezni a pulykától a kincsét. Érdemes nehezíteni a körbe belépők mozgását(fél lábon, szökdelve stb..), hogy minél lassabban tudják megszerezni a pulykától a kincsét. Érdemes nehezíteni a körbe belépők mozgását(fél lábon, szökdelve stb..), hogy minél lassabban tudják megszerezni a pulykától a kincsét. 19. Érdemes nehezíteni a körbe belépők mozgását(fél lábon, szökdelve stb..), hogy minél lassabban tudják megszerezni a pulykától a kincsét.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lindvurmné Deák Anikó