JÁTÉKRA FEL!

Nagy Anikó Éva: A három játék közös eszköze a koóperációs ernyő 1. Plüssös helycserés( erről írok bővebben, mivel ezt én találtam ki) 2. Ponyvás névtanuló (gyakorló) 3. Helycsere a ponyva alatt

  1. A játék neve, címe: A három játék közös eszköze a koóperációs ernyő 1. Plüssös helycserés( erről írok bővebben, mivel ezt én találtam ki) 2. Ponyvás névtanuló (gyakorló) 3. Helycsere a ponyva alatt
  2. A játék pedagógiai célja: Gyors reagálóképesség, helyzetfelismerés fejlesztése. Színek gyakorlása
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet a baleseti kockázatra.(futás közben társakra is figyeljenek, ne csak a versengésre)
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: koóperációs ernyő, plüss játékok, színes kártyák(az ernyő színeivel megegyező, minden színből kettő)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A szőnyegen a szükséges nagyságú helyet szabaddá tesszük a gyerekekkel közösen.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játékra hívó dal. A gyerekek ebből tudják, hogy közös játékra hívom őket. Ezzel egy időben előkészítem a koóperációs ernyőt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szivárványernyős utazásra indulunk. Indulás előtt "jegyet" kell venni. Színes kártyák segítségével döntjük el, hogy ki melyik színhez áll.(mivel egyszerre nyolcan férnek az ernyőhöz, több csoportban játszható, hogy mindenki kipróbálhassa) Utazás közben különböző kalandok várnak ránk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A leterített ernyő minden egyes cikkére elhelyezünk egy plüss játékot. A gyerekek odaállnak ahhoz a színhez amilyen színű a beszállókártyájuk. A szivárványernyő utasai (plüssök) a hosszú utazást szeretnék élvezetesebbé tenni, ezért azt találták ki, hogy helyet cserélnek. A játékvezető (én) mond egy színt. Az a két gyerek, aki a kimondott színnél áll, felkapja a plüsst, és menetirányban átfut (a társak háta mögött, az ernyőt megkerülve) a szemben lévő ugyanolyan színhez, és leteszi a játékot. Ha már jól megy akkor gyorsabban mondom a színeket, így egyszerre több pár is futhat.
  18. A játék lezárása: A gyerekek érdeklődése és aktivitása határozza meg, hogy meddig játszuk. A végén "haza utazunk" az ernyővel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék folyamán, a helyzethez adekvátan dicsérek, ösztönzök, építek a gyerekek aktivitására.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ügyesebb, nagyobb gyerekekkel úgy is ki lehet próbálni, hogy először átdobják egymásnak a plüsst, aztán futnak vele át a szemben lévő oldalra, és teszik le.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagy Anikó Éva