JÁTÉKRA FEL!

Tóth Róbertné: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: memória fejlesztése, koncentráció fejlesztése, gyors reagálóképesség fejlesztése, versenyszellem alakítása, vidám légkör teremtése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elpakoljuk az asztalokat székeket, hogy megfelelő hely legyen a játékhoz. Felhívom a gyerekek figyelmét arra, hogy mikor felkapják a macit, vigyázzanak egymásra, nehogy összefejeljenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Vastag fonál, plüss maci
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő helyet teremtek a játékhoz, ehhez a gyerekekkel közösen elpakoljuk a székeket, asztalokat .
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Bevonom a gyerekeket a teremrendezésbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy a macis játékot fogjuk játszani. Megkérem őket, hogy válasszanak párt maguknak és a párok válasszanak közösen egy állatnevet. Ha pl. a rókát választották, akkor ők lesznek a rókák. Középre leteszem a földre a vastag fonalat és a párokat megkérem, hogy álljanak szembe egymással a fonál két oldalán. A kisebbeknek segítek elfoglalni a helyüket. Kerettörténet:A fonálra középre leteszek egy macit. A maci téli álmot alszik.Az a kis állat tudja felébreszteni, aki előbb felemeli.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mondok egy állatnevet. Az a két kisgyermek szaladhat a maciért, aki az „állatnevét” hallja. Ha pl. azt mondom, hogy róka, akkor csak az a két kisgyermek futhat, akik a rókát választották. A többiek pedig szurkolhatnak. Az ébreszti fel a macit, aki először megfogja.
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk a játékot, amíg a gyerekek élvezik. Ha látom, hogy fáradnak és nem tudnak már koncentrálni, akkor én vetek véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket, hogy ügyesen megjegyezték az állatneveket, és ügyesek, gyorsak voltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Udvaron is lehet játszani. Bármilyen plüss állattal, és gyümölcs,virágnevekkel is lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az állatnevek kiválasztása után gyakoroljuk azokat. Végig figyelni kell arra, hogy össze ne ütközzenek a gyerekek, miközben elkapják a macit. Erre játék közben is felhívom a figyelmüket. A nagyobbakkal gyorsabban is lehet játszani.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tóth Róbertné