JÁTÉKRA FEL!

Sztari Lajosné: Mit rejt a csomag?

  1. A játék neve, címe: Mit rejt a csomag?
  2. A játék pedagógiai célja: Önkéntességen alapuló játék, amely a gyerekek kíváncsiságára, érdeklődésére épít. Kitartás, figyelem összpontosítás, gyors reagálási képesség fejlesztése, saját eszközeinek felismerése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A zálog visszaszerzéséhez, a kitűzött feladat elvégzéséhez megfelelő hely, tér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Több rétegben becsomagolt kis plüss malac, a csomagolásra felrajzolt zálog sémák, táska.
  12. Technikai igény: cd+ cd lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: A plüss malacka több rétegű csomagolópapírba való becsomagolása, a ruhadarabok rárajzolásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csoportszoba szőnyegének elhelyezése a terem közepén, üres tér hagyása a zálog kiváltói feladat elvégzéséhez, pl. játékok elpakolása. Cd lejátszó kezelőjének kijelölése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csomaggal a kezemben hívom fel a figyelmet a játékra. ” aki szeretné tudni, hogy mit rejt a csomag, és megkapni az ajándékot, az üljön a szőnyegre!” Játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek a szőnyegen, én a kör közepén helyezkedem el. A játékot a heti fő feladathoz, az idő múlásához, időészlelés fejlesztéséhez kapcsolom egy rövid kerettörténettel. „Elmúlt a karácsony, vége lett az évnek, új esztendőt kezdtünk el. Ez a csomag olyan ajándékot rejt, amely a megtalálójának majd szerencsét hoz az év folyamán. ” Odaadom a csomagot, elindul a zene. A csomagot folyamatosan tovább kell adni a melletted ülőnek, ha a zene leáll, akinél a csomag van, egy réteg papírt lebont róla. A papíron egy ruhadarab rajzát látod, azt zálogba ide kell nekem adnod. A zene tovább indul, ha újra megáll, megint lebontunk róla egy papírréteget, és így megy tovább addig, míg valaki meg nem találja a csomagban rejlő ajándékot.
  18. A játék lezárása: A zálogok visszaváltásával zárjuk le a játékot. „Mit érdemel az a gyermek, akinek a záloga a kezemben van ?  (a zálogokat egy táskában helyezem el, hogy ne lássák). A visszaváltáshoz egyszerű, a gyerekek képességei által teljesíthető feladatokat jelölünk ki a gyerekekkel közösen, pl. szökdeljen páros lábon 5-öt; fogja meg a jobb kezével a bal fülét stb. A játéknak akkor van vége, ha mindenki visszakapja a zálogba adott ruhadarabjait.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékban résztvevő gyerekeket, hogy milyen ügyesen figyeltek a zenére, a csomagbontásra, és felelősségteljesen végezték el a záloguk visszaváltásához kapcsolódó feladatokat. Gratulálok a játék megtalálójának!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csomagban a zálogjelek helyett különböző feladatok, tevékenységek elvégzésére utaló jelek lehetnek, mint pl. háziállat, közlekedési eszköz felsorolása, számolás stb. Az ajándék megtalálója csak akkor veheti át a játékot, ha elmond egy tanult, ismert verset, dalt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Végig figyelem, kísérem a csomag gyors haladását, a csomagbontás végzését, hogy csakis egy réteget vegyenek le róla. Segítek a feladatok kitalálásában, hogy azok ténylegesen teljesíthetőek legyenek.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék első része a csomagbontás új volt a gyerekek számára, élvezettel vettek benne részt, és kitartottak végig a játékban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Sztari Lajosné