JÁTÉKRA FEL!

Nagyné Édes Csilla: Életre kelt játékok

  1. A játék neve, címe: Életre kelt játékok
  2. A játék pedagógiai célja: Memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: manósapka (elhagyható)
  12. Technikai igény: Minden játékosnak legyen egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben biztosítani kell legalább annyi széket, ahány tanuló játszik.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők készíthetnek maguknak fejdíszeket papírból, melyek egy- egy gyermekjátékot szimbolizálhatnak ( korona, csákó, orvosi fejlámpa, varázslókalap, indián fejdísz…).
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 1. A gyerekeket megkérem, hogy üljenek le egy tetszőleges székre az osztályteremben. Semmiképpen nem az ülésrend szerinti helyükre! 2. Az új ülésrend megfigyeltetése, memorizálása adott idő alatt.
  17. A játék menete, játékszabályok: Elmondom a kerettörténetet: Mindannyian játékok vagytok, és ott csücsültök szép sorban egy gyermekszoba polcán. Azonban minden éjfélkor két játék életre kel, és helyet cserél egymással, amit viszont a játékok kis gazdájának nem szabad megtudnia! Ezt kell megakadályoznia Jeromosnak, a szemfüles manónak úgy, hogy visszaülteti a játékokat (tanulókat) az eredeti helyükre. A manó helyzetét azonban nehezíti, hogy csak akkor jön be a gyerekszobába, mikor már két játék helyet cserélt egymással. Ki kell tehát találnia, melyik az a két játék, mely nem a helyén található, és vissza kell ültetnie őket eredeti helyükre! Ha nem sikerül küldetését teljesítenie, maga is játékká változik, és felkerül a polcra.
  18. A játék lezárása: A játéknak – a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve – én vethetek véget lehetőség szerint akkor, amikor már minden jelentkező sorra került legalább egyszer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, és hogy szerintük mire volt jó ez a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíteni lehet a játékot azzal, ha nem egy, hanem két pár cserél helyet egymással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szereplők kiválasztása, a játék zökkenőmentes lefolyásának biztosítása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Nagyné Édes Csilla