JÁTÉKRA FEL!

Farkasné Pécsi Éva Andrea: Télapó Kő-Papír-Ollója

  1. A játék neve, címe: Télapó Kő-Papír-Ollója
  2. A játék pedagógiai célja: A csoportkohéziót mindenképpen erősíteni szeretném, hogy megtanulják egymás elfogadását. Megismerni társuk viselkedését egy tanórán kívüli játékos helyzetben.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek körben ülnek és a kő-papír-ollót játsszák párokban. Ne csapkodják egymás kezét arra figyelni kell. Közben felállhatnak, ekkor kell nézni őket,nehogy véletlenül elgáncsolják egymást a gyors párcserékkor.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: nincs (Csak a télapó öltözet és a győztesnek a télapósapka)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A foglalkozás a tanteremben zajlik. A játékvezetőnek a játék előtt a játékosok bevonásával kell berendeznie a termet. A székeket körbe tenni, nagy teret hagyni a közepén. A padokat az ablakok alá kell tennünk és a székeket eléjük U –alakban, hogy elférjünk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: teremrendezés, esetleges teremdíszítés, a további játékokra az enni-innivalók kipakolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Én nyitom a termet kulccsal ,én érkezem elsőnek az ebéd után. A gyerekekből párokat alakítunk tetszés szerint. Ismertetem a játékot a kerettörténettel, (De már ők is ismerték ,csak nem így játszották eddig.) Eszközökre nincs szükség, csak a gyerekekre. Fontos,hogy olyan játékot választottam, amiben senki nem érzi feszélyezetten magát. Egy meglévő játékot alakítok át, hogy leginkább megfeleljenek a pedagógiai céljaimnak és az osztályomnak. Figyelek arra, hogy először minden lánynak lány legyen a párja, és fiú a fiúnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: Télapó hamarosan megérkezik a városba, és a manók kisorsolják,hogy az idén ki jöhet le vele a szánján, ki segíthet neki szétosztani az ajándékokat. Mint mindig az idén is versengenek ezért, így megbeszélik a manók,hogy kő-papír-ollóval döntik el ki legyen a kiválasztott. A párok győztese újrakezdi a másik pár győztesével. ( a kő kicsorbítja az ollót ekkor a kő nyer, a papírt elvágja az olló ekkor az olló nyer). Addig játsszák párosával, amíg egyetlen győztes marad csak. Az önkéntesség és a fokozatosság elvét alkalmazom azzal, hogy nemek szerint lehetnek először párban és ülhetnek a széken. Játékvezetőként arra kell figyelnem, hogy ne durván csapkodják egymás kezét a jeleket mutogatva.
  18. A játék lezárása: A játék végén a győztes kezdheti kiosztani először a télapós ajándékokat. Utána kezdődhet a további játék tánccal és karaokeval.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek jutalma az,hogy a győztes adja át az ajándékot A Télapó segítségével , azaz ő kapja meg először az ajándékot az egyik társától. Ugyanis előzőleg egymás nevét kihúzták télapó sapkájából ,hogy melyik társuknak kell készíteniük ajándékot. Tehát mindenki nyer,hiszen ajándékot ad és kap.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ez már maga a továbbfejlesztett játék. Természetesen a kerettörténet variálható és bármilyen más szereplővel játszható. Például a királylány megmentője a sárkánytól a győztes.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem sok játékvezetést igényel, inkább a kerettörténet bevezetése maga a fontos a játékvezetésnél. Azoknak nehezebb, akik még sosem játszották. Nekik először a fogásokat gyakorolniuk kell.
  22. Egyéb/megjegyzés: Sokkal jobban sikerült, mint ahogy vártam. Nagyon élvezték, pedig féltem, hogy ennek a korosztálynak már nem fog bejönni ez a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Farkasné Pécsi Éva Andrea