JÁTÉKRA FEL!

Lapos Gábor: Sasfészek

  1. A játék neve, címe: Sasfészek
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, energetizálás.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Labdaemelés tilos, csak a földön gurulhat, így elkerülendő egymás fejbe ütése labdával. Kézlendítéskor ugyanerre figyelünk!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Játéktér megtisztítása, felesleges eszközök (pl.tornaterem), illetve pl.: faágak, kavicsok (bármi, amit szabadtérben a labda magával sodorhat, sérülést okozhat) elpakolása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: játéktér felszabadítása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megbeszéljük a játékszabályokat, elmondom a keretmesét: Vihar van és mi egy óriási fa tetején állunk, mint sasfészek. A Sasmama alaposan, gondosan megépítette a fészek alapját, amihez szorosan rögzítve mi alkotjuk a fészek oldalát. Körben, közepes terpeszbe állunk, lábfejeink elmozdíthatatlanul összeérnek a szomszédok lábaival. Ahhoz, hogy a lábunk közötti lyukat se hagyjuk szabadon, lehajolunk és összekulcsolt kezünket odalógatjuk. Erre nagy szükség van, mert a fészekben lévő tojás, a szél csapkodása miatt össze-vissza gurul. Kezünkkel kell megakadályoznunk, hogy a tojás kiguruljon és lezuhanjon. Vissza kell ütnünk, mielőtt kipottyan és összetörik. Ha mégis kijut valaki lába között, az hangos "Lezuhantam!" kiáltással kiáll a körből. A viharnak akkor van vége, amikor már csak 3 ember van, aki a fészek falát alkotja, mivel a szomszédok felé nem üthetnek, nincs hova ütniük. Szélcsendben a sas újra felépítheti a fészkét, új játék kezdődhet. 2. fokozat lehet, ha csak egy kézzel védhetik a lábuk közötti rést (másik kezük hátul a derekukon) Hogy a kieső játékost is bevonjuk a játékba, lehetnek labdaszedők a fennmaradó időben.
  17. A játék menete, játékszabályok: -Helyes alakzat, „testtartás” felvétele. Kört alkotunk, lábfejeink szorosan összeérnek a szomszédunkéval. Elmozdítani nem szabad. Tilos összezárni, behajlítani. Előrehajolunk, két kezünket a lábaink között lelógatjuk. – Labdát magasba emelni nem szabad. Ha mégis a játékot megállítjuk és a labdát visszahelyezzük a földre. -Akinek a lába között kigurul a labda, az kiesik. – A labdát a tőled legtávolabbi pontba kell juttatni. Ha a közvetlen szomszédodhoz ütöd és ott kigurul, te esel ki. ( Ha a fészek a te oldaladon dől, akkor a közvetlen szomszédod felől is. Mivel a feladat a tojás megóvása, így helytelen a szomszédodnak ütni, mert ott is ugyanolyan veszélyeben van, mint nálad.) – Labdát megfogni nem szabad, csak ha magasba emelkedik, vagy megáll és újra indítani kell.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha csak három ember marad, mert a szomszédod felé nem ütheted a labdát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem őket, ügyesek voltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Verseny is lehet, hogy körönként ki a három legügyesebb, aki utoljára marad. – Nehezíthetjük, hogy csak egy kezet használhatnak. – Két labda is lehet, csak akkor fokozottan figyelni kell.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Próbajátékot játszottunk. Csak akkor kezdtünk versenyezni, ha már biztosan mentek a szabályok. Fokozottan odafigyeltem a biztonságra.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lapos Gábor