JÁTÉKRA FEL!

Koren Natasa: Lúdfoci

  1. A játék neve, címe: Lúdfoci
  2. A játék pedagógiai célja: -gyógytestnevelés órákon teskorrekciós (lúdtalp, harántsüllyedés) feladattal egybekötött játék az élvezetesebb foglalkozásokért. – További pedagógiai cél a csoport kizökkentése a fájdalmas, fárasztó, sok-sok ismétlésszámot igénylő korekkciós gyakorlatok alól -lábboltozat süllyedés korrekció játékossá tétele
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – a játék és szabályok pontos ismertetése – az esetleges felmerülő baleseti lehetőségekre figyelem felhívás – csuklóizület alapos bemelegítése – a teremben a padok, székek biztonságos, stabil elhelyezése (helyszín függő)
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: – két kapu (én floorball kapukat használtam, szerintem két lehelyezett bólya kevés, mert magasságában nehéz eldönteni a gólt, fontosnak tartom a teljesen precízen megfogalmazott gól területet. – Egy lábfejjel megfogható „labda” én összekötözött jelölő szalagot használtam azzal könyebb, élvezetesebb volt, mint zoknival
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: – terem / terület elrendezése – kapuk kihelyezése – kapu előtti tilos zóna (ahova senki nem mehet be) kijelölése – „labda” kejelölése, elkészítése – csapat jelölő szalagok, mezek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: – a résztvevők segíthetnek a terem, terület elrendezésében( nálunk ők pakolják ki oldalra a padokat. Sima korrekciós óránál lehet kevésbé rendezetten, a játék előtt sokkal passzentosabban helyezték el a padokat) – csapatot ők választottak, az előző, szintén korrekciós játék győztesei választottak csapatot maguknak
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – bemelegítő játék, ami az ízületek, izmok melegítéséhez kell, illetve a csapatválasztáshoz is felhasználható
  17. A játék menete, játékszabályok: A játévezető bedobja a labdát, amelyik csapat megszerzi, ők kezdik a támadást. A játék célja gólt szerezni. Szabályok: – csak pók, illetve rákjárásban lehet haladni – csak lábbal lehet a „labdához” hozzáérni, azt továbbítani. – A „labdát” csak a levegőben lehet továbbítani, lábbal dobni, csúsztatni, rúgni nem lehet. – A kapu előtt van egy tiltott zóna, én két gimnasztikai szalagot tettem le háromszög alakban, ez az egyik fotó jól látható, ebbe a területbe sem védő, sem támadó játékos sem léphet be. A „labdát” át lehet felette dobni – nincs kapus, minden játékos részt vesz a támadásban, illetve védekezésben – gól után a gólt kapó csapat kezd középen (középkezdés)
  18. A játék lezárása: Az a csapat nyer, aki több gólt szerez.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – Dícséret, – lenyújtás – mivel a játék célja lúdtalptorna játékos formában, ezért a feldolgozás nem igényel tachtikai kielemzést
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Ha a játékban résztvevők könnyen meg tudják lábbal fogni a labdát és azt továbbítani, lehet növelni a játék területét (nálunk adott a tanterem mérte) – A gólterületen lehet esetleg változtatni, pl nem egy kapuba kell bedobni a labdát, hanem egy zsámolyba kell bedobni, az nehezebb, mint a kapuba juttatás.
  21. A játékvezető speciális feladatai: – az elején elfogulatlanul dobja be (pl. háttal a labdát) – a szabályokat alaposan ismertesse – ha menet közben valaki csúsztatja, rúgja a labdát, figyelmeztesse (én nem vettem el, és adtam a másik csapatnak a labdát, mert nem szándékkal tették és csak egy-kétszer fordult elő-. Ha szándékos, át lehet adni a támadás jogát a másik csapatnak)
  22. Egyéb/megjegyzés: – A karácsonyi szünet előtti utolsó órán játszottuk ezt a játékot, nagyon tetszett nekik, jókat nevettek közben. – Nem lazsálták el, egytől-egyik mentek, csinálták, aktívan részt vettek a játékban. – Észre sem vették közben, mennyire megdolgoztatták a vázizmaikat és mennyiszer elvégezték a lúdtalptorna alapmozdulatát. A játék végén jelezték, mosolyogva, hogy mennyire elfáradtak és ugye játszunk még ilyet.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Koren Natasa