JÁTÉKRA FEL!

Hutlassa Zsuzsanna: Babpárna-bean cushion

  1. A játék neve, címe: Babpárna-bean cushion
  2. A játék pedagógiai célja: Az előző tanórákon tanult szavak átismétlése, gyakorlása a számonkérés érzése nélkül, a témakör: Entertainment
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A széthúzott padok / székek biztonságos elrendezése
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: babpárna és a körberakott székek, táblafilctoll
  12. Technikai igény: —
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése, átalakítása, a táblára a kulcsszavak felírása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A teremrendezést a csoport tagjai végzik, a kulcsszavakat ők diktálják
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elhelyezkedés és a megbeszélt szabályok alapján illetve a játék kulcsszavainak a táblára való felírása után egy próbakör eljátszása. A játék előtt sor került egy bemelegítő játékra, de ez csak egy egyszerű szólánc volt. A kerettörténet alapján megbeszéltük, hogy a szavakat játékosan próbáljuk meg átismételni, nincs tétje, ha nem tudnak hirtelen szavakat mondani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulók körbeállnak, kényelmesen elhelyezkednek. Középre áll egy önként jelentkező. Az ő feladata lesz az első betű és a témakör kimondása. Nála van a ‘babpárna’. Ezt a párnát dobja oda tetszőlegesen valakinek, akivel gyorsan helyet cserélnek és az immár középen álló játékosnak háromszori megpördülés után mondani kell egy szót, ami megfelel az előző játékos kérésének. Ha ez sikerül, megy tovább a szabályok szerint a játék, ha nem, akkor helyet foglal átmenetileg az egyik körön kívül álló széken és egy körből kimarad. A betű és témakör mondásának lehetősége visszaszáll az első játékosra. A játékot nehezíti, hogy nem kiejtés alapján kell szót mondani, hanem leírás alapján. A játék tulajdonképpen egészen lefújásig játszható, de mivel ráhangolás, gyakorlás a célja, ezért az a jó, ha addig tart, amíg minden játékosra kerül legalább egyszer a sor.
  18. A játék lezárása: Mivel én is játszottam, én zártam le a játékot megköszönve a szabályok betartását, a lelkesedést, aktivitást.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Felidézzük, milyen témakörök és milyen szavak szerepeltek, hogyan érezték magukat, mit lehetne átalakítani a játékon, ki volt a legaktívabb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Számtalan variáció lehetséges, fel is merült jó pár nagyon jó ötlet a megbeszélés alatt…legközelebb kipróbáljuk 🙂
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy mindenkire sor kerüljön, hogy megfelelő szót mondjanak, hogy el ne szédüljenek pörgés közben
  22. Egyéb/megjegyzés: Az előző órán matematika dolgozatot írtak….elég nehéz volt a csoportot motiválni, jókedvre deríteni, de végül is sikerült. A játék elérte a tervezett célt. Sok szót átismételtünk, mindezt anélkül, hogy számonkérés jellege lett volna.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hutlassa Zsuzsanna