JÁTÉKRA FEL!

Kottyán Dóra: Bumm, fuss, fogó

  1. A játék neve, címe: Bumm, fuss, fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Irányok ismerete, jobb és bal gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy futáskor fokozottan figyeljenek magukra és társaikra!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszínről elrakjuk a zavaró tárgyakat,pl.:székek, padok.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges előzetesen bevonni a résztvevőket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elején mondd el a játékszabályokat! Figyelmeztesd e gyerekeket az esetleges balesetforrásokra! (futás közben eleshet)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék a Bumm című játék továbbfejlesztett változata, saját osztályomra formálása. A gyerekek körben állnak. Három vezényszó van: Bumm!, Fuss!, Fogó! Ha rámutatok valakire, és a Bumm! vezényszót hallja, akkor a mellette jobbra és balra álló gyermekek egymás felé fordulva mondják egymás nevét. Ha a Fuss! vezényszót hallja, akkor a tőle jobbra lévő gyermeknek kell futnia egy kört , majd visszaáll a helyére. HA a Fogó! vezényszót hallja, akkor a tőle jobbra állót fogja kergetni a tőle balra álló gyermek. Ha a fogó elkapja a társát, mielőtt visszaérne a helyére, akkor fordítva fognak visszaállni a két helyre. Nem kiesős a játék, hiszen a cél az a bemelegítés, figyelemfejlesztés.
  18. A játék lezárása: A játék nem kiesős, hiszen az a cél, hogy gyakoroljuk az irányokat egy mozgásos játék segítségével, illetve élmény legyen a gyerekek számára. A játékvezető vet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat! Kérdezd meg őket mit éreztek játék közben! Kérdezd meg őket tetszett-e nekik a játék!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több vezényszót lehet alkalmazni, különböző újabb feladatokkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a vezényszavakat fokozatosan bevezetni, amikor az egyik már jól megy, utána jöhet a következő vezényszó.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők (7-8 éves gyerekek) nagyon szerették ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kottyán Dóra