JÁTÉKRA FEL!

Krivarics Éva: Szabadítsd ki a királylányt

  1. A játék neve, címe: Szabadítsd ki a királylányt
  2. A játék pedagógiai célja: Összetartozás ersítése, társas kapcsolatok fejlesztése, a fiú-lány együttműködés segítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Legyen elég a hely, a székeket, asztalokat húzzuk el az útból. Fiogyeljünk,hogy ne legyen személyeskedés a játék során.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nem muszáj, de nekünk 1 korona (lány) egy kalap (fiú)
  12. Technikai igény: Nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: Korona papírból,kalap
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös mesefeldolgozás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az olvasott meséhez kapcsoltuk : Holdbéli csónakos.Az óra végén a lezáráskor játszottuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Álljatok körbe! Kérek egy fiút aki Csónakos lesz és egy lányt aki a királylány, Pávaszem.A többiek kört alkotnak. A feladat, ne engedjétek át a Holdbéli csónakost szerelméhez,Pávaszemhez. Párokat alkotva zárhatjátok el az útját. Párokat úgy alkothattok,ha az egymás mellett állók valamilyen módon összekapcsolódnak. Lehet kézfogás, vállfogás, ölelés.Ha már 2 szer ugyanazzal alkottál párt harmadszorra csak a másik társaddal lahet ( aki a másik oldaladon áll). Ha átjut a legény Pávaszemhez, új párt választunk. ( A lány fiú játékost, a fiú lány játékost.) Ők lesznek az új főszereplők. A többiek helyet csarélnek,hogy ne ugyanazok mellett álljanak.
  18. A játék lezárása: Max 5ször választunk új szereplőket. A végén megköszönjük egymásnak a játékot, egymás tenyerébe csapunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret, tapasztalatok megbeszélése, érzések.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A mesék feldolgozásánál a szereplők változtatásával lehet több variációt is alkotni. Ez a játéktipus elsősorban a társas kapcsolatokat fejleszti,ill. a nemek közti ellentétet hivatott csökenteni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabály ismertetése után,csak az esetleges konfliktusokat kell elsimítani és a lelkesedésből adódó zajt kordában tartani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kedves Szabolcs! képeket az osztályomban elkészítettem,de benthagyatm az iskolában…elfogadod,ha január 3-án töltöm föl?
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Krivarics Éva