JÁTÉKRA FEL!

Tamásné Tirpák Katalin: Toronyépítő

  1. A játék neve, címe: Toronyépítő
  2. A játék pedagógiai célja: Szorzótábla gyakorlása Figyelmfejlesztés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás, ha mindketten a dobozhoz érnek, nehogy összeszaladjanak.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: számkártyák, építőkockák
  12. Technikai igény: Ez a játék nem igényel semmilyen technikai eszközt
  13. Az előkészítés feladatai: A hátsó padok és székek összetolása, hogy nagyobb játéktér legyen. Számkártyák előkészítése, építőkockák összekészítése egy dobozba.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzőleg rajz órán elkészítik a megadott kétjegyű számokat, tetszőleges technikával színezik. Ezt a későbbiekben is felhasználhatják majd.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt, óra elején megkezdett sorozatok folytatása szóban pl.0,3, 6… 0,4,8… 0,6,12… Az éjszaka folyamán olyan vihar kerekedett, hogy mindkét templom tornyát ledöntötte a szél.A mi feladatunk az lesz, hogy megpróbáljuk ezt visszaépíteni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevőket 2 csoportra osztom, felsorakoznak egymással szemben. Mindkét csapatban vannak jobbak és gyengébbek. A csapatoktól kb. 3 m-re elhelyezem középre az építőkockákat tartalmazó dobozt. Mindenki húz egy számkártyát és megjegyzi a számát. (A párja a másik csapatnál van) Először próbajátékként állításokat fogok mondani, aki hamarabb tudja a választ, az kiszalad és elvesz egy építőkockát. pl. Keresem azt a számot, amelynek a számjegyeinek összege:5 Majd olyan szorzásokat mondok, melynek eredménye a gyerekeknél van. A győztes mindig elvesz egy kockát, és a mellettük lévő padon elkezdi építeni a tornyot.
  18. A játék lezárása: Mivel a cél a gyakorlás, így aki téveszt is játékban marad. Addig játszunk, míg mindenki legalább egyszer sorra nem kerül. Végül az a csapat győz, aki magasabb tornyot épített.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, a győztes csapat tagjai piros pontot kapnak. Mondat befejezése:Nekem az tetszett ebben a játékban, hogy…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezíthetjük a játékot, ha nem egyszerűen csak ki kell szaladni, hanem pl. fél lábon ugrálva vagy pókjárásban kell eljutni a dobozig. Másik lehetőség: ha tornateremben vagy kinn játszunk, akkor labdával is megtehetjük ezt. Ekkor nem tornyot építünk, hanem a megszerzett labdával valakit gyorsan ki kell dobni. A kidobott játékos nem esik ki, csak zálogot ad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy aki kijött, annak a megoldása tényleg helyes-e, jogosan veszi –e el az építőkockát.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyermekek mindegyike hátrányos ill. halmozottan hátrányos helyzetű tanuló. Játékkal a gyengébb képességű tanulók is könnyebben bevonhatóak, motiválhatóak az órákon. Apróbb változtatásokkal hasonló játékokat tudunk játszani akár magyar órán is. Ezeket nagyon szeretik, sokszor várják és kérik is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Tamásné Tirpák Katalin