JÁTÉKRA FEL!

Lőrincz Virág: „Rendőrjáték”

  1. A játék neve, címe: „Rendőrjáték”
  2. A játék pedagógiai célja: SIKERÉLMÉNY NYÚJTÁSA, POZITÍV MEGERŐSÍTÉS, FELADAT-, ÉS SZABÁLYTUDAT ERŐSÍTÉSE, FIGYELEMKONCENTRÁCIÓ, FIGYELEM, EMLÉKEZET, VIZUÁLIS EMLÉKEZET, KÉPZELET, GONDOLKODÁS, BESZÉD, AKTÍV SZÓKINCS BŐVÍTÉSE, GRAMMATIKAI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE, LÁTÁSI MEGFIGYELŐ KÉPESSÉG ERŐSÍTÉSE, ÁLTALÁNOS ISMERETEK BŐVÍTÉSE, MOTIVÁCIÓ FENNTARTÁSA, ERKÖLCSI ÉRZÉK FEJLESZTÉSE
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: FELHÍVTAM A JÁTÉKOSOK FIGYELMÉT, HOGY NE TOLAKODJANAK, ÉS NE LÖKJÉK FEL EGYMÁST.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: SÁL (A RENDŐR SZEMÉNEK BEKÖTÉSÉHEZ)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A TANTEREMBEN LÉVŐ PADOK ÉS SZÉKEK ELPAKOLÁSA, A TÁGABB JÁTÉKTÉR BIZTOSÍTÁSA ÉRDEKÉBEN.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: AZÉRT VÁLASZTOTTAM EZT A JÁTÉKOT A CSOPORT RÉSZÉRE, MERT AMIKOR ARRÓL BESZÉLGETTÜNK, HOGY FELNŐTTKÉNT KI MIVEL SZERETNE FOGLALKOZNI, EGYIK GYERMEK AZT MONDTA, HOGY Ő RENDŐR AKAR LENNI. ÁTBESZÉLTÜK A RENDŐRÖK MUNKÁJÁT, EKKOR TÖBB MINDENKI KEDVET KAPOTT EHHEZ A MIVATÁSHOZ. HELYESEN MEGÁLLAPÍTOTTÁK, HOGY BŰNÖZNI NEM SZABAD. A CSOPORT TAGJAI SNI-SEK ÉS BTM-ESEK, EZÉRT A JÁTÉKOT MEGELŐZŐEN TESTSÉMA FEJLESZTÉS (PL. HAJ, SZEM SZÍN, STB.) ; ÖLTÖZKÖDÉS (PL. MIBEN JÁRUNK, RUHADARABOK MEGNEVEZÉSE, STB.) ; SZÍNEK ISMERETÉNEK BEVÉSÉSE TÖRTÉNT.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A JÁTÉK SZABÁLYÁNAK ISMERTETÉSE, ILLETVE A FIGYELMÜKET FELHÍVTAM, HOGY NE TOLAKODJANAK A JÁTÉK SORÁN, MERT MINDENKIRE SOR KERÜL.
  17. A játék menete, játékszabályok: A JÁTÉKOSOK FÉLKÖRBEN ÁLLNAK, ÉN MINT JÁTÉKVEZETŐ VELÜK SZEMBEN. JÁTÉK MENETE: KISZÁMOLÓVAL KIVÁLASZTOTTUK A RENDŐRT, MAJD Ő KIMENT A TEREMBŐL. UTÁNA EGY MÁSIK KISZÁMOLÓVAL KIVÁLASZTOTTUK A TOLVAJT. KÉRTEM, HOGY JÓL NÉZZÉK MEG ŐT, ÉS FIGYELJÉK MEG, MILYEN TULAJDONSÁGOKAT LEHET RÓLA ELMONDANI. MAJD VISSZAHÍVTUK A RENDŐRT A TEREMBE, SÁLLAL BEKÖTÖTTÜK A SZEMÉT. EKKOR MINDENKI MONDOTT EGY TULAJDONSÁGOT A TOLVAJRÓL, MELYNEK ALAPJÁN A RENDŐR EMLÉKEZETBŐL KITALÁLTA, KI A TOLVAJ.
  18. A játék lezárása: AKKOR ZÁRTAM LE A JÁTÉKOT, AMIKOR MEGBIZONYOSODTAM ARRÓL, HOGY MINDENKI VOLT MÁR RENDŐR VAGY TOLVAJ.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: MEGKÉRDEZTEM A JÁTÉKOSOKAT, HOGYAN ÉREZTÉK MAGUKAT A JÁTÉK SORÁN. EGYBEHANGZÓAN KIÁLTOTTÁK, HOGY JÓL, ÉS SZERETTÉK VOLNA, HA A JÁTÉK FOLYTATÓDOTT VOLNA. LEGERŐSEBB VISSZACSATOLÁST A CSILLOGÓ SZEMPÁROK JELENTETTÉK SZÁMOMRA. MINDENKIT MEGDICSÉRTEM, CUKROT ÉS KARÁCSONYI KIFESTŐT KAPTAK JUTALMUL.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: AZ EREDETI JÁTÉKBAN (KÖNYV SZERINTI) NEM KÖTIK BE A RENDŐR SZEMÉT. ANNAK ÉRDEKÉBEN VÁLTOZTATTAM A JÁTÉKSZABÁLYON, HOGY AZ EMLÉKEZET, KÉPZELET, GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE IS MEGVALÓSULJON A JÁTÉK SORÁN.
  21. A játékvezető speciális feladatai: FELHÍVNI A FIGYELMET A CSALÁS ELKERÜLÉSÉRE! (MIUTÁN ELŐFORDULT)
  22. Egyéb/megjegyzés: NEM SZÁMÍTOTTAM ARRA, ÉS MEGLEPŐDTEM AZON, HOGY MIUTÁN KIVÁLASZTOTTUK A TOLVAJT ÉS VISSZAHÍVTUK A RENDŐRT, EGYIK RÉSZTVEVŐ MEGSÚGJA A TOLVAJ NEVÉT A RENDŐRNEK. EKKOR KÖZÖLTEM A CSOPORTTAL, HOGY A RENDŐRÖK A CSALÁST IS BŰNTETIK…… (EGY KÖRBEN AZ ÁRULKODÓS KISLÁNYT KIZÁRTAM A JÁTÉKBÓL).
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: www.freemail.hu
  24. A Játékot lejegyezte: Lőrincz Virág