JÁTÉKRA FEL!

Szakácsné Molnár Ágnes: Kitalálod?

  1. A játék neve, címe: Kitalálod?
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, reagálás-gyorsaság, figyelem fejlesztés, közös élmény átélése, szórakoztatás
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Gyerekek figyelmének felhívása arra, hogy nehogy egymásra lépjenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Állat kártya, lepedő, filcoll
  12. Technikai igény: _
  13. Az előkészítés feladatai: Lepedő díszítése, dekorálása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közösen elkészítjük a lepedő dekorálását.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékosok körbe ülnek. Egymás nevét elmondjuk. Mindenki a mellette ülőét. Ez akár egy kis gyakorlás is. Valaki mond két számot 1-10 között, a két kiválasztott lesz a 2 csapatkapitány. Választanak csapattagokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megvan a két csapat!Egymással szemben elhelyezkednek.minden csoportból 1 gyerek tartja a lepedőt, a többiek a lepedő mögött úgy helyezkednek el, hogy ne látszódjanak ki, és a lepedő előtt maradjon hely.A csapatkapitányok megérintik egy-egy gyerek fejét, aki a lepedő elé guggol. A lepedőt tartók mondanak egy varázsszót, amit ha elhangzik, a lepedőt leengedik, és a szemben álló nevét gyorsan ki mell mondani annak aki a lepedő előtt guggol. Aki a gyorsabb, annak a csapatjának jár a pont. Majd a csapat kapitányok újabb játékost választanak, és így tovább… Szabály, hogy a csapatkapitány a kiválasztott gyereket csak megérintse, ne mondja ki a nevét.
  18. A játék lezárása: Nem kieséses játék, cél a nevek rögzítése, és a szórakozás. Addig játsszuk, amíg mindenki sorra nem kerül.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Végén megbeszéljük melyik csapat hány pontot gyűjtött. Akinek tetszett a játék közös kézösszetevéssel, és bummal zárja a játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Úgy fejlesztettem tovább, hogy állatképeket húztak, nem beszéltük meg a állatok fajtáját, és a képet sem mutatták meg egymásnak. Miután a két csapatkapitány kiválasztotta az embereit, azok a lepedő elé guggoltak és a képet jól láthatóan a mellkasuk elé tartották. Mikor a lepedő lement, a szemben lévő állat nevét kellett kimondani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kiválasztott gyerek neve ne hangozzon el, csak érintéssel történjen a választás.Figyelni, hogy a lepedő teljesen kitakarja a gyerekeket.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szakácsné Molnár Ágnes