JÁTÉKRA FEL!

Haluska Gabriella: Királyi hírvivő – Royal messenger

  1. A játék neve, címe: Királyi hírvivő – Royal messenger
  2. A játék pedagógiai célja: csapatszellem fejlesztése, koncentráció fejlesztése, testbeszéd – non-verbális kommunikációs készségek fejlesztése, kooperációs készség fejlesztése, motiválás, szókincsfejlesztés, szövegértés fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő hely a hírnökök számára a futáshoz, balesetmentes útvonal kialakítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Előre elkészített szó vagy képkártyák.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: a gyakorolandó szókincset szó vagy képkártyákon el kell készíteni, ki kell nyomtatni. (ábrázolhatnak érzelmeket , állatokat, cselekvést kifejező igéket – akár egy témakörhöz kapcsolódóan pl. napirend,vagy főneveket, tárgyakat pl. egészséges étkezéshez kapcsolódó kifejezések, szavak…)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös szógyűjtés – lehetséges, de nem kötelező.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék célja és a játékszabályok ismertetése: A királynak régen voltak hírnökei – amikor még a posta nem létezett. Ezek a hírnökök akár nagyon hosszú távot is futva tettek meg, hogy a friss és fontos híreket hozzák-vigyék az uralkodóknak. Most mi is ilyet fogunk játszani. Lesz két csapatunk és mindkét csapatnak lesz egy-egy hírnöke. A hírnökök hihetetlenül ügyesen tudnak futni, de sajnos futás közben annyira kifáradnak, hogy mire odaérnek a csapathoz, kifogynak a szuszból. Éppen ezért már elmondani nem tudják a ’hírt’ csak elmutogatni. A híreket idetettem,a hírközpontba. Innen a két hírnök feladata lesz, hogy minél több hírt tudasson a csapatával 3 percen belül.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapatot kell alkotni. Mindkét csapat választ maguk közül egy hírnököt. A két csapat tagjai és a hírnökök egyforma távolságra helyezkedjenek el egymástól (Ez fontos – egyébként a gyerekek kifogásolni fogják hogy valamelyik csapat hírnökének nagyobb távolságot kellett megtennie – ami nem igazságos). A hírnökök kiindulópontja a ‘hírközpont’. Itt helyezi el a játékvezető a szó/képkártyákat lefelé fordítva. A hírnökök itt húznak egy-egy kártyát, megnézik és megjegyzik, majd a saját csapatukhoz futva el kell játszaniuk hangok nélkül, vagyis csupán testbeszéddel a szó/kép jelentését. A csapattagok tetszés szerint találgathatnak. Ha kitalálják és hangosan kimondják a szót, akkor a hírnök térül-fordul, újabb kártyát húz, eljátssza, kitalálják…stb. Egy menet 3 percig tart. Az a csapat a győztes, amelyik a 3 perc alatt több szót tudott eljátszani és kitalálni. Ha van idő és kedv, akkor 3 perc után új hírnököt választva meg lehet ismételni a játékot kétszer, háromszor. Fontos, hogy egyszerre indul mindenkinek a játék, és a hírnökök csak akkor kezdhetik el a mutogatást, ha a csapatukhoz odaértek – ezért én ki szoktam jelölni krétával egy X -et, ahová érkezniük kell, mielőtt elkezdenek mutogatni. (Mert már útközben is mutogatnak, ha ezt nem hangsúlyozzuk.)
  18. A játék lezárása: Amelyik csapatnak több kitalált kártyája van, az a nyert.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék öröme a jutalom. 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet két szettet készíteni a kártyákból, ha azt szeretnénk, hogy mindkét csapatnak azonos szókincs jusson. Angol tanárként, remekül megmozgatja a gyerekeket, és így élvezik a szavak átismétlését. Vagyis – bármilyen idegen nyelvi órán is alkalmazható a játék. Amennyiben az előkészítő óra nincs, vagyis nem gyűjtjük össze együtt a szavakat, abban az esetben akár csapatonként más-más szókinccsel is játszhatjuk a játékot és a játék után szedjük össze, melyik csapat milyen szavakkal dolgozott. Ezzel bevezethetjük a tanóra anyagát. Későbbiekben akár egy-egy történet is eljátszhatnak a gyerekek. Illetve felnőttekkel is játszható, ha közreműködő a csapat. (bár szerintem ez attól függ, mennyire magabiztos a játékvezető.) Ha nagy a csoportlétszám 3 csapattal is lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető indítja a játékot és figyelemmel kíséri a szabályok betartását: – a hírnökök húznak egy kártyát, amit nem visznek magukkal a mutogató helyre – CSAK az X-re érve mutogatnak – a csapat valóban kitalálta-e a szót.
  22. Egyéb/megjegyzés: A módosított játékomról is készültek fotók, video – azt is beküldöm szívesen a gyűjteménybe, ha gondoljátok. 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Haluska Gabriella