JÁTÉKRA FEL!

Kovács Fruzsina: 100 labda átírva

  1. A játék neve, címe: 100 labda átírva
  2. A játék pedagógiai célja: Mozgásigény kielégítése, téri tájékozódás fejlesztése, labdaérzék fejlesztése, szabálytudat erősítése, kapcsolatok erősítése,
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Padok, labdák, matricák
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: „Hoztam nektek egy játékot, amihez mindenkit királlyá és királynővé változtatok. De nem minden király és királyné lesz egymással jóban, így csatázni fognak. Induljunk el a csatatérre, gyertek velem!”
  16. A játék megnyitása, nyitánya: „Megérkeztünk! A csatateret osszuk ketté. A legerősebb királyokat megkérem, hogy hordjanak középre barikádokat (padokat). Akikre ragasztok egy korona jelet, azok lesznek egy csapatban, akik nem kapnak, azok lesznek a másik csapatban, a barikád két felén.”
  17. A játék menete, játékszabályok: „A két csapat harcolni fog, mégpedig ágyukkal és bombákkal. Az lesz a harci feladat, hogy ezeket átlőjjétek a másik, ellenséges csapathoz, hogy ott robbanjon fel. De felrobbanni csak a csata végével fognak, így addig folyamatosan támadni kell. A csata végét dobszó fogja jelezni. Ekkor minden király és királyné elengedi az ágyukat, amik felrobbannak. Az a királyság lesz a győztes, akinél kevesebb robbant fel.”
  18. A játék lezárása: „Nagyon bátran, és hősiesen küzdött mind a két királyság. Mégis, egy ici-picivel gyorsabban lőtt a … csapat, mert a másik csapatnál több robbant fel. Így a mai nyertes királyság a … csapat.”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: „Ha a mai vesztes királyság úgy érzi tud ennél jobban is harcolni, akkor kihírdethetünk egy újjabb csatát.”
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: 1 autista fiú is részese a játéknak akinek több segítségre van szüksége.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Fruzsina