JÁTÉKRA FEL!

Fülöpné Kiss Ágnes: Robbanó doboz

  1. A játék neve, címe: Robbanó doboz
  2. A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, együttműködés fejlesztése, siker és kudarc megélése, szociális kompetenciák fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmeztetem a tanulókat, hogy megfelelő távolságra üljenek egymástól.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek, de állva is lehet játszani Laptop, zene Doboz, labda, de műanyag pohár is megteszi Kendő
  12. Technikai igény: CD lejátszó, hanganyag
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő méretű terem biztosítása, székek elhelyezése, eszközök beszerzése, technikai feltételek biztosítása, beállítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Székeke körberakása, zene keresése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet: A postás hozott a kollégiumba egy dobozt, de nincs rajta címzés. Körbeadjuk, mindenki nézze meg, hátha neki küldték a csomagot
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékleírás Robbanó doboz A csoport körbeül. Minél nagyobb a létszám, annál jobb. A játékvezető ismerteti a játék szabályait: Egy csomagot kell körbeadni a mellette ülőnek, balra haladva. A játék alatt zene szól. Ha a zenét megállítom, akinek a csomag a kezében van, kiesik a játékból, mert „felrobbant a doboz”. Ha gyorsan reagál, és ellenkező irányba visszaadja a csomagot, folytathatja a játékot. Nehezíteni lehet, úgy, hogy a játék irányát megfordító embernek bekötöm a szemét a következő körben, így nagyobb az esélye, hogy többet nem tudja megfordítani a játék irányát és kiesik. Az nyeri a játékot, aki a legtovább bent marad a körben. Jó szórakozást!
  18. A játék lezárása: A győztesek megnevezése, megtapsolása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A kör résztvevői elmondják hogyan érezték magukat, tetszett-e nekik a játék, miért-indokokkal. Mit változtatnál rajta? Értékelem a tanulók magatartását, majd, kérem, hogy pakolják helyre a székeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az ötletek alapján, legközelebb a székeket kifordítva, a gyerekeknek nehezebb fordulási lehetőséggel próbáljuk ki, ezt a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kerettörténet vonzóbbá tétele, színesítése.
  22. Egyéb/megjegyzés: E-mailban küldöm info@jatekrafel.hu címre
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fülöpné Kiss Ágnes