JÁTÉKRA FEL!

Hegedűsné Dragony Kitti: Fantáziálj!

  1. A játék neve, címe: Fantáziálj!
  2. A játék pedagógiai célja: Képzelőerő, gondolkodás fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 3 érdekes, könnyen kézben tartható tárgy, amely hívótárgyként szolgál. (plüss sárgarépa, paprika, brokkoli)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mond el a játékosoknak, hogy engedjék szabadjára a képzelőerejüket. Ami az adott szóhoz az eszükbe jut, kapcsolódik hozzá bátran mondják el.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek velem együtt körben ülnek a szőnyegen. Az első tárgyat a kezembe veszem (plüss sárgarépa), felmutatom, és azt mondom: „ Ez nem egy sárgarépa, hanem egy királyi aranyalma”. A tanulóknak más szót kell mondani, amelyben, az első körben az alma szó is szerepel. Majd továbbadom. Olyan megnevezést kell mondaniuk, ami még nem hangzott el. A második körben egy másik kellékkel (plüss paprika) indítom a játékot. „ Ez nem egy paprika, hanem egy sárgabarackos sütemény”. Itt a barack szónak kell szerepelnie végig. A harmadik kört, másik kellékkel (plüss brokkoli), hamarabb indítom. Így párhuzamosan kettő tárgy van játékban. „ Ez nem egy brokkoli, hanem egy ropogós szőlőszem”. A szőlő szóval kell folytatni a játékot.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a három tárgy végigért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha a játékosok megértették a feladatot nehezítésképpen párhuzamosan elindítunk egy másik tárgyat. Így két sort kell követniük, figyelni kell, hogy a már elhangzott állításokat ne mondják el még egyszer.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A résztvevők bátran használják a képzelőerejüket. Segíthetjük mi is őket ha kreatív állításokat mondunk. (pl.: kukacos alma, alma kompót, szőlőmag, barack leves)
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon jó bevezető játék lehet, pl. egy mese dramatizálása előtt. A történetben megjelenő tárgyakat (gyümölcsöket) jeleníthetjük meg ez által. Használhatjuk akkor is ha valami ismeretlen dolgot szeretnénk bemutatni. Meg tudhatjuk a játék folyamán, hogy mennyire ismerik a játékosok az ismeretlen tárgyat, kelléket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hegedűsné Dragony Kitti, (dragonykitti@gmail.com)