„Bárányok vagytok, megnőtt a bundátok. Elérkezett a birkanyírás ideje, de ti ragaszkodtok a bundátokhoz, próbáltok meglépni a birkanyírás elől. Igenám, de az embereket segíti egy terelőkutya, Guszti, aki addig rohangál körülöttetek és ugat rátok, míg bemenekültök az akolba, ahol a birkákat nyírják. Körbejárok, mindenki húzzon a zsákból egy pénzérmét! Aki a 20 Ft-ost húzta, ő lesz Guszti, a terelőkutya, a többiek pedig akik a 10 Ft-osokat húzták, ők lesznek a bárányok. Ismét körbejárok, dobjátok vissza a pénzérméket a zsákba, de ne áruljátok el, hogy ki, mit húzott. A játék menete a következő: amikor elindul a játék, egymás szemébe kell majd néznetek, mindenki mindenkiébe összevissza vagy sorban, ez nem lényeges, de folyamatosan járjon a tekintetetek, mert meg akarjátok találni Gusztit, hogy lefüleljétek. Nem tudjátok, hogy ki Guszti, csak Guszti tudja, hogy ő Guszti. Guszti, a terelőkutya akcióba lendül és természetesen ő is nézeget körbe körbe. Akivel találkozik a tekintete, arra ő rákacsint és így egy bárány máris kiesett a játékból vagyis pucér birka lesz belőle. A pucér birkának ciki, hogy pucér, így lehajtja a fejét és már nem néz a többiekre. Hogyan lehet lefülelni Gusztit? Ha valamelyik bárány észreveszi a kacsintót, aki éppen másra kacsint, akkor bégetéssel jelzi ezt, de nem mondhatja meg, hogy kit vett észre. Ha már legalább hárman észrevették a kacsintót, vagyis bégettek egyet, akkor a játékvezető felkérésére együtt rámutathatnak, hogy szerintük ki lehet a kacsintó Guszti. Ha nem találták el mindhárman, akkor mindhárman kiestek a játékból, pucér birkák lesznek, lehajtják a fejüket, megy tovább a játék. Ha mindhárman eltalálták, akkor a birkák nyertek, megtarthatják a bundájukat, vége a játéknak. A játék akkor is véget ér, ha már csak 3 játékos maradt, vagyis Guszti és két birka, ebben az esetben Guszti nyer, mert már nem lesz 3 birka aki rámutathat.”
Liska Gabriella
Célcsoport: 10-14