JÁTÉKRA FEL!

Timári Judit: Szólitom a jobb oldalamra

  1. A játék neve, címe: Szólitom a jobb oldalamra
  2. A játék pedagógiai célja: A csoporttagok nevének ismétlése kényszerérzet nélkül. Alaposan megismerkedjenek egymással.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét arra,hogy a helyváltoztatásnál figyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játékhoz semmilyen kellékre nincs szükség
  12. Technikai igény: Kényelmesen játszható a játék,ha minden játékosnak van egy széke. Eggyel több székre van szükség,mint amennyi résztvevő van.
  13. Az előkészítés feladatai: : A helyszín berendezése,hogy nyugodtan tudjuk játszani a játékot .A székek körben történő elrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A korábban elkészített névjegykártya alapján megtanult neveken szólítsák egymást. A névjegykártyákon szerepelt egy olyan tárgy vagy mondat is, ami rá a legjellemzőbb.Pl.:egy narancssárga kesztyű,mert ilyen színű volt az első kapuskesztyű,amit kapott a szüleitől. Játszottuk a leg-játékot is. Kinek van a legnagyobb lába,a leghosszabbb haja a csoportban?Ki a legmagasabb és ki a legfiatalabb?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki mutatkozzon be ismét. A játékszabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, egy szék üresen marad. A játékot kintről irányítom. Rámutatok az egyik tanulóra aki kezdi a játékot,természetesen akinek a jobb oldalán van az üres szék. A következő mondattal:Szólítom Virágot a jobb oldalamra. Virág feláll és átül az üres székre. Most az a tanuló szólít,akinek a jobb oldalán üres maradt a szék. A tanulók egyre gyorsabban mondják egymás nevét
  18. A játék lezárása: A tanulók jól megismerték és tévesztés nélkül használták egymás nevét. Ez azt jelenti,hogy a sok játék sikeres voltlátható volt,hogy ki szeretne,ki mellett szívesen ülni. Kivel alakult már ki valamilyen rokonszenv.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret,nagyon ügyesen és fegyelmezetten játszottatok.Remélem jól éreztétek magatokat.A hangulatjellel kellett értékelni a játékot.Mindenki a mosolygósat jelölte meg.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejlesztett változatában mindenki egy keresztnevével alliteráló melléknevet választott.Például:Boldog Balázs, Vidám Virág,Derűs Dávid..Így szólították egymást a jobb oldalukra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan kellett figyelni,hogy a játék hevében,nehogy valaki hirtelen álljon fel vagy a szék mellé üljön.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a tanulók szeretik ezt a játékot.Később német órán is kipróbáltuk németül is,amikor volt annyi szókincsünk hozzá.Így sokkal jobban megmaradtak a melléknevek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Timári Judit