JÁTÉKRA FEL!

Lórodi Kata: „Bang” (A „Bumm!” és a „Kerceréce” játékok összevegyített változata angolórán)

  1. A játék neve, címe: „Bang” (A „Bumm!” és a „Kerceréce” játékok összevegyített változata angolórán)
  2. A játék pedagógiai célja: Angolórán az adott témakör szókincsének gyakorlása, rögzítése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a gyerekek figyelmét arra, hogy amikor helyváltoztatás van, figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség semmilyen eszközre.
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Az adott témakör szavainak megtanítása előző órán. Az adott órán a terem berendezése, padok eltolása, hogy legyen hely a játékhoz.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előző tanórán való részvétel, a szavak megismerése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elkezdése előtt minden résztvevő kap egy „nevet” ( jelen esetben egy szót, amit a „Housing” témakörben tanultunk). Mindenki elmondja a nevét legalább kétszer, háromszor, hogy emlékezzenek milyen szavak fordultak elő.A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető a kör közepéről irányítja a játékot, úgy, hogy rámutat az egyik játékosra és a következő szavak közül az egyiket mondja: Bang (Akire a játékvezető ujjaiból pisztolyt formázva rálőtt, leguggol, a mellette levő 2 játékosnak egymásra rá kell „lőnie” úgy, hogy a másik „nevét” kell mondania. Name (A játékosnak gyorsan rá kell vágnia a saját szavát pl. detached house). Left (A játékosnak a tőle balra állónak a „nevét” kell mondania). Right (A játékosnak a tőle jobbra állónak a „nevét” kell mondania). Az egyik játékos „nevét” mondja a játékvezető ( Pl: bathroom) (Ilyenkor nem annak a játékosnak kell megszólalnia, akire mutat, hanem a szó tulajdonosa kell, hogy azonnal rávágja annak a „nevét”, akire a játékvezető mutatott). Change (Ilyenkor a játékosok átszaladnak a kör egy másik pontjára, vagyis újból körbe állnak, de teljesen más sorrendben. Ezután egy másik játékosra mutatva folytatják a játékot. A tévesztő játékosok kiesnek a játékból, akkor van vége a játéknak, ha egy játékos maradt. Amikor ketten vannak, akkor következik a párbaj (itt: FIGHT) Ketten egymásnak háttal állnak. Előre meghatároznak a játékvezetővel egy jelszót, pl: garden, A játékvezető elkezdi sorolni a témakör szavait, és amikor kimondja az adott szót, a két párbajozónak egymásra kell "lőni" úgy, hogy a másik "nevét" kiáltja. Aki előbb mondja, az győz.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor a párbajozók közül kikerül a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Angolórán lehet piros ponttal, kis ötössel jutalmazni a győztest.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen tantárgynál, témakörben lehet használni. Leguggolás helyett hátra lehet lépni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan kell ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. A játékvezetőnek is folyamatosan, nagyon kell figyelnie!
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek körében nagyon népszerű ez a játékkombináció, már több angol témakörben kipróbáltam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Lórodi Kata