JÁTÉKRA FEL!

Kalocsáné Jenák Tímea: VÍRUSFOGÓ

  • A játék neve, címe: VÍRUSFOGÓ
  • A játék pedagógiai célja: A szabad játék öröme mellett együttműködési készség, segítőkészség, pozitív cselekedetre ösztönzés, nevelés.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét arra, hogy a helyzetváltoztatáskor (futásnál) figyeljenek egymásra.
  • Résztvevők száma: 21-30
  1. Résztvevők életkora: 7+
  2. Játékidő: 5-10 perc
  3. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  4. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  5. Kellékigény: három db kis méretű tornaszőnyeg
  6. Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékekre
  7. Az előkészítés feladatai: Megtervezni,biztonságra figyelni
  8. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  9. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A három tornaszőnyeget hat erős fiú hozza ki a szertárból
  10. A játék megnyitása, nyitánya: Most decemberben elég sok a beteg gyerek. A betegséget okozhatja vírus is. A mai órán megismerünk egy új játékot. Vírusfogó a neve.
  11. A játék menete, játékszabályok: A játékszabály a következő: Kijelölök egy gyereket, aki a vírus lesz. Az ő feladata az lesz, hogy elkapja teremben futkározó gyerekeket, megérintse és ezzel megbetegítse őket. Akit megérintett, azonnal lefekszik a padlóra hanyatt fekvésben. Hiszen ő megbetegedett, nem tud tovább futni. Csak úgy állhat vissza a játékba, ha 4 társa segít neki. Ez úgy történik, hogy 1-1 gyerek a kezeit, 1-1 gyerek a bokáit fogja meg és így felemelve elviszi az előre kikészített szőnyegek egyikére. A teremben 3 szőnyeget helyeztem el, ezek a kórházak, ahol azonnal meggyógyulnak az odaérkező betegek. Így rögtön visszaállhatnak a játékba. Megéri segíteni a betegeknek, hiszen addig nem tudja elkapni a vírus a segítőket, amíg fogják a beteg gyereket. (Illetve addig tudnak kicsit pihenni is.) A vírusok csak akkor támadhatják meg a segítőket és a gyógyult beteget, ha elléptek a szőnyegtől legalább 3 lépést. Csak 4 gyerek viheti a kórházba a beteget, kevesebb nem lehet. Addig várnak, amíg négy gyerek oda nem megy segíteni. Nehezítés, ha már jól megy a játék: 2, majd 3 vírust jelölök ki. Egy játék 4 percig tart. Majd új vírusokat jelölünk ki.
  12. A játék lezárása: Az idő leteltével, vagy attól függően, hogy a vírusok legyőzték-e a futkározó gyerekeket, hirdetek eredményt. Pl. Győztek a vírusok! Mert már nincs, aki megmenthetné, kórházba vihetné a beteg gyerekeket.
  13. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy éreztétek magatokat játék közben? Milyen tapasztalatot szereztetek? Segítettetek-e egymásnak? Érdemes volt-e segíteni? Miért?
  14. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet más kerettörténettel is játszani. Pl. beteg hangyáknak segítenek a társaik…
  15. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése után azok betartatása. Majd újabb vírusok kiválasztásánál nehezítés-több vírus (fogó) lesz.
  16. Egyéb/megjegyzés: A vírusok kiválasztása történhet jelentkezés alapján, ill. különböző kiszámolókkal is. Ha kevés a gyerek, lehet egy szőnyeggel (kórházzal) is játszani.
  17. A foglalkozásról készült fotó/videó:

A Játékot lejegyezte: Kalocsáné Jenák Tímea