JÁTÉKRA FEL!

Molnár Lajos: Tabló

  1. A játék neve, címe: Tabló
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők nonverbális kommunkiációjának alkalmazása fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor, állókép készítésénél figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során.
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín elrendezése, padok eligazítása, hogy az ne legyen útban, hogy biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék megkezdése előtt célszerű a csoport által jól ismert helyszíneket,helyzeteket megadni a tabló témájául.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csoport tagjai a teremben össze-vissza mozognak, majd hirtelen megállnak a jelzésemre. Megállás után megadott időn belül az általam megadott témára egész csoportos tablót, vagyis állóképet kell "készíteni". Cél, hogy a csoport által jól ismert helyszíneket, helyzeteket megadni a tablók témájául (olvasmányjelenet, történelmi esemény, de akár aluljáró, diszkó, stb. ). Célom, minél hamarabb összeállítani a tablót (fél perc, maximum egy perc)!
  18. A játék lezárása: Ebben az esetben elegendő a játék élményéért játszani, következmény és versenyhelyzet nélkül! A gyermekek visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve én vetek véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, tapasztalatok, élmények megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Párokban, kisebb csoportokban történő megvalósítás.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok ismertetése. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Folyamatosan figyelni a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Izgalmas, váratlan helyzeteket hozó játék, amit még a gyermekek nem ismernek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Molnár Lajos