JÁTÉKRA FEL!

Kubovicsné Hajdu Csilla: Virágról virágra

  1. A játék neve, címe: Virágról virágra
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, memória, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet arra, hogy a plüssjátékkal, megérinteniük kell a társuk kezét, nem ráütni.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Plüssfigura
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Tanteremben hely kialakítása köralkotáshoz, plüssjáték előkészítése. Memória játék a választott virágnevekkel. Sorban haladva a gyerek kimondja a virág nevét, majd a két oldalon a mellette állóét is
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok, székek rendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Felkérem a gyerekeket köralakításra. Elmondom kerettörténetet. Pl.:A kezemben egy méhecske van. A méhecske nagyon szeretne virágport gyűjteni. Ti most virágok vagytok, akik nem szeretnének virágport adni a méhecskének..
  17. A játék menete, játékszabályok: Kört alakítunk. A kör közepén álló személy feladata, hogy a méhecskével megérintsen egy virágot, akinek a virágporát össze akarja szedni. De megvédhetitek magatokat, ha villámgyorsan kimondják egy másik virág nevét mielőtt hozzátok érne a méhecske. Akkor már őt kell megérintenie. Ha mégis sikerül egy virágot megérintenie, helyet cserélnetek, és az új méhecskével folytatódik a játék.
  18. A játék lezárása: A játékvezető jelzi a játék végét. Figyelek arra, hogy ne játsszuk „túl”!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, ki hogyan érezte magát játék közben, sikerült-e mindenki nevét megjegyezni, volt-e olyan aki nem volt méhecske.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variálhatjuk úgy is, saját nevükkel játsszuk. Lehet bármi más is, kedvenc ételek, állatok, gyümölcsök, színek, stb…
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előfordulhat, hogy figyelmeztetni kell néhány játékost, hogy ne mindig ugyanazokat a neveket ismételgesse.
  22. Egyéb/megjegyzés: Vidám, szórakoztató játék
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kubovicsné Hajdu Csilla