„Szempárbaj – Artúr robot és a kókuszdió esete címet adnám a keretmesémnek! Artúr Robot akinek kedvenc csemegéje a kókuszdió, így elindul az esőerdőben kókuszdiót gyűjteni! Kérlek Segíts neki! Kártya helyett a dobókockát használnám, mert nagyon szeretik. A kiválasztott lenne az aki elsőnek hatost dob. A tanulók kudarctűrése a speciális helyzetükből adódóan nagyon alacsony, ezért a játékot úgy alakítanám, hogy Az első három aki kitalálja és megsúgja nekem a helyes nevet az kap egy – egy pontot ami egyenlő a kókuszdióval. 4-5 kört játsznánk más más kiválasztottal. Aki legelőször gyűjt össze 3 kókuszdiót az a nyertes. Így nincs azonnali kieső avagy vesztes, ezzel úgy gondolom a kudarc élményét könnyebben viselnék. Az én csoportom esetében a dupla pillantást használnám a szempárbaj játék során, mivel speciális diákok (autista, mozgáskorlátozott, és tanulásban akadályozott fiatalokról van szó). Egy pár diáknak nem megy a kacsintás sem, vagy nehezen ami könnyen felfedhető! 10 fős a csoportom 18-23 éves korosztály, akik most családsegítő részszakképesítő szakmán végzősök. A rövidítésre és egyszerűsítésre azért lenne szükség a játék során, mivel gyenge a megértési képességük és a türelem képessége sem a legerősebb náluk.”
Paulik Anikó
Célcsoport: 14+