„[keretmese]A játék lényege, hogy keressük a bujkáló rablót, aki elbújt köztetek. Nem gonosztevő csak alapvető élelem megszerzéséért rabol, hogy ezzel segíthesse a rászorulókat. Közöttetek csak meglapulni szeretne és maga mellé gyűjteni olyan embereket, akik megértik, segítik őt pl adományokkal, azzal hogy nem jelentik hollétét. Te magad eldöntheted hogy szimpatizálsz vele, vagy elítéled a tettét hiszen törvénytelen. Arra az emberre, akit szimpatikusnak tart, kacsintani fog. Ez az ember csatlakozik hozzá, ezáltal kiáll a körből, hiszen nem üldözi tovább a bűnözőt. A bűnöző célja, hogy minél több követőt találjon. Ő azonban mégis csak egy bűnöző és így a többiek feladata – ők lesznek a kötelességtudó polgárok- az lesz, hogy leleplezzék. Körbe fogunk állni és mindenkinek adok egy kártyát, amin állatok képei lesznek. Ne mutassátok meg senkinek, csak nézzétek meg és adjátok vissza. Miután vissza szedem a kártyákat megnevezek egy állatot pl oroszlán.Így az lesz a betörő akinél ez a kártya volt. Ezután körbe kell álljatok és egymással farkasszemet kell néznetek. A betörő pedig eközben időnként rá kell kacsintson valakire, aki szerinte a segítségére lenne, úgy hogy azt a többiek ne vegyék észre. Akire rákacsint az ki áll a körből. A betörőt minden résztvevő keresi. Amikor valaki úgy véli tudja ki lesz a betörő az jelentkezik. A betörő kutatása addig tart amíg legalább hárman nem gondolják úgy, hogy tudják ki a betörő. Ha mind a hárman ugyan arra az emberre mutatnak egyszerre és eltalálják, akkor a betörő elbukik és kiesik a játékból. Ekkor a játék újra kezdődhet. Amennyiben a három ember közül nem mindenki ugyan arra az emberre mutat, akkor mind a három ember kiesik. A játék pedig folytatódik. A játék lényege, hogy keressük a bujkáló rablót, aki elbújt köztetek. Nem gonosztevő csak alapvető élelem megszerzéséért rabol, hogy ezzel segíthesse a rászorulókat. Közöttetek csak meglapulni szeretne és maga mellé gyűjteni olyan embereket, akik megértik, segítik őt pl adományokkal, azzal hogy nem jelentik hollétét. Arra az emberre, akit szimpatikusnak tart, kacsintani fog. Ez az ember csatlakozik hozzá, ezáltal kiáll a körből, hiszen nem üldözi tovább a bűnözőt. A bűnöző célja, hogy minél több követőt találjon. Ő azonban mégis csak egy bűnöző és így a többiek feladata – ők lesznek a kötelességtudó polgárok- az lesz, hogy leleplezzék. Körbe fogunk állni és mindenkinek adok egy kártyát, amin állatok képei lesznek. Ne mutassátok meg senkinek, csak nézzétek meg és adjátok vissza. Miután vissza szedem a kártyákat megnevezek egy állatot pl oroszlán.Így az lesz a betörő akinél ez a kártya volt. Ezután körbe kell álljatok és egymással farkasszemet kell néznetek. A betörő pedig eközben időnként rá kell kacsintson valakire, aki szerinte a segítségére lenne, úgy hogy azt a többiek ne vegyék észre. Akire rákacsint az ki áll a körből. A betörőt minden résztvevő keresi. Amikor valaki úgy véli tudja ki lesz a betörő az jelentkezik. A betörő kutatása addig tart amíg legalább hárman nem gondolják úgy, hogy tudják ki a betörő. Ha mind a hárman ugyan arra az emberre mutatnak egyszerre és eltalálják, akkor a betörő elbukik és kiesik a játékból. Ekkor a játék újra kezdődhet. Amennyiben a három ember közül nem mindenki ugyan arra az emberre mutat, akkor mind a három ember kiesik. A játék pedig folytatódik. „
Németh Anett
Célcsoport: 10-14