JÁTÉKRA FEL!

Korponay-Szabó Ildikó Ildikó: Patutoi

  1. A játék neve, címe: Patutoi
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ha kisgyerekekkel játszunk, fontos elmondani, hogy mit csináljanak, hova menjenek a kiesett játékosok.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Úgy kell berendezni a helyszínt, hogy állva kényelmesen elférjünk, és legyen helyünk felemelni a kezünket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha pl tanteremben, akkor kicsit el kell tolni a padokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek, hamarosan a szivárványról érkeznek hozzánk vidám kis vendégek, akikkel nagyon jó lenne beszélgetnünk. Három szavukat már kihallgattam. Most ezt a három szót fogjuk megtanulni, és begyakorolni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Bemutatom a három mozdulatot: Ha azt mondják Patu – a térdünkre kell csapnunk páros kézzel, mert ez Szivárványországban azt jelenti, hogy gyalog fogunk menni. Ha azt mondják Patu-Patu – páros kézzel a pocakunkat paskoljuk meg, mert ez Szivárványországban azt jelenti, hogy valami finomat fogunk enni. Ha nagy vidáman azt mondják, hogy Patutoi – mosolyogva felemeljük mindkét kezünket az égbe, mert ez Szivárványországban azt jelenti, hogy most bizony le fogunk csúszni a szivárványon, és ez nagyon vidám dolog  Ezután felváltva mondom, és együtt mutatjuk a mozdulatokat. Amikor már jól megy, megkérem az egyik játékost, hogy most ő mondja ki a szavakat. Ezután összekeverem a mozdulatokat (Patura pl felemelem mindkét kezemet), a játékosok feladata, az elhangzott parancsszó szerint mégis helyesen mozdulni (Patu – térdünkre csapunk).
  18. A játék lezárása: Ha kiesős módon játszottuk, akkor a játék vége az, amikor már csak egy játékos marad. ő a győztes.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt. A győztes játékos lehet a következő játékmester.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nyelvtanulás esetén, idegen nyelven elhangzó testrészekre mutatunk, valódi jelentésük alapján.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetni a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz!
  22. Egyéb/megjegyzés: Party-játéknak is remek!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Korponay-Szabó Ildikó Ildikó