JÁTÉKRA FEL!

Mari Judit Katalin: Talált tárgyak osztálya

  1. A játék neve, címe: Talált tárgyak osztálya
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés, metakommunikáció, koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: apró, kézben elférő tárgyak, pl. hegyező, pendrive, dobókocka
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Megnézni, a tervezett helyszín rendelkezésünkre áll-e
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beszélgetés a talált tárgyak osztályáról, ha elveszítünk valamit, hogy juthatunk hozzá, a tárgy körülírásával
  17. A játék menete, játékszabályok: A Mikulás szánjáról lepottyant egy ajándék és a talált tárgyak osztályára került. A krampuszok akkor kaphatják vissza, ha a tárgy megnevezése nélkül minden tulajdonságát elmondják. Körbe kell állniuk, úgy, hogy a vállaik összeérjenek. Egyik krampusz markában elrejtek egy apró tárgyat, amit hátuk mögött kell körbeadniuk a tárgy megtapogatása után. Ha a tárgy körbeért, a kezdő játékos felemeli a kezét, de a tárgyat nem lehet sem megnevezni, sem megmutatni.. Ezután állításokat mondanak a tárgyról, körülírhatják. Végül egyszerre bekiabálhatják a tárgy nevét, ami így visszakerülhet a Mikulás szánjára.
  18. A játék lezárása: A játék végén egyszerre bekiabálhatják a tárgy nevét.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha mindenki kitalálta, megdicsérem őket, ha valaki tévedett, megbeszéljük mi vezette félre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék végén egy papírra írják fel a tárgy nevét, előtte csoportokban megbeszélik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kitalálandó tárgyak ne legyenek se túl könnyen felismerhetők, se kitalálhatatlanok. Több kör esetén figyelni kell arra, hogy ne mindig ugyanazok a gyerekek álljanak egymás mellett..
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mari Judit Katalin