JÁTÉKRA FEL!

Kristó Ágnes: Házfoglaló

  1. A játék neve, címe: Házfoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: tanultak ismétlése, feszültségoldás
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne szaladjanak egymásnak, ne lökjék fel egymást
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: –
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Ha nagyobb tanteremben kerül sor a játékra, át kell rendezni, hogy egy nagyobb kört lehessen alakítani
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem átrendezése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők egy nagyobb kört alkotnak. Nagyobb létszám esetén meg kell jegyezni a szomszédokat, kevesebb résztvevő esetén erre nincs szükség.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, a játékvezető is a körben foglal helyet. A játékvezető ismerteti a szabályokat: A játék címe házfoglaló. A játékosok szeretnének új házba költözni. A játékvezető utasítására „Keressen új házat az, aki jobban szereti a kakaót, mint a teát!” azok a játékosok, akire igaz a mondat, elindulnak, és új helyet keresnek maguknak a körben. Ha csak egy játékos lép ki, hogy új helyet keressen, a játékvezető cserél vele helyet. A játékot angol órára terveztem, cél a szeret/nem szeret szerkezet gyakorlása, illetve szókincs-gyakorlás adott témakörben (pl. ételek/italok, gyümölcs/zöldség, állatok, sport, szabadidős tevékenységek stb, ) Ha a résztvevők száma meghaladja a 12-őt, a házkereső játékos nem állhat az eredeti szomszédjai mellé. Ha csak ott van hely, a kör közepén marad, és onnan figyeli a következő utasítást.
  18. A játék lezárása: Mivel a cél a tanultak ismétlése, ráhangolás a tanórára, a játéknak a játékvezető vet véget. Érdemes odafigyelni, hogy mindenki mozduljon el a helyéről.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megköszöni a részvételt, megkérdezi, hogyan érezték magukat, illetve megbeszélhetik, milyen kérdéseket tettek volna fel még a játékosok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Alkalmas még a present perfect igeidő gyakorlására pl. Keressen új házat az, aki már volt kórházban!, vagy a has got szerkezet gyakorlására pl. Keressen új házat az, akinek van háziállata! Nehezíteni lehet, ha a játékvezető a körön kívül áll. Ebben az esetben, ha csak egy játékos lép ki, hogy új helyet keressen magának, neki kell utasítást adni. Ha több játékossal játszunk, az mond utasítást, aki nem tud házat foglalni az adott kérdésre (mivel csak az eredeti szomszédjai mellett van üres hely).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Izgalmasabb a játék, ha gyorsan jönnek az utasítások. A játékvezető feladat, hogy a biztonságra felhívja a figyelmet. Ha úgy játszunk, hogy a játékosoknak is kell mondani utasítást, előtte lehet tartani egy „ötletrohamot” az adott témakörben. A játékvezető feladata, hogy lendületet, ötletet adjon, ha valaki elakad.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék alapötlete a Levelet hozott a postás c. játék. Ezt gondoltam át, hogyan lenne alkalmas a nyelvórára. A játékot természetesen magyarul is lehet játszani. A körülmények miatt én angolul és magyarul is levezettem. Így még egy 3 éves kisgyermek is aktív résztvevője lehetett 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kristó Ágnes