JÁTÉKRA FEL!

Böröcz Mária: Krokodil fogó

  1. A játék neve, címe: Krokodil fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Játékom hosszútávú célja az élményszerzés, és a szórakozás mellett, a szabálytudat erősítése, fejlesztése, amellett a nagymozgások fejlesztésére is alkalmas az általam választott játék.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db madzag szükséges a játékhoz.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A tornafoglalkozáson adott nap használt felszerelése elrakása a játéktérről.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kötelek kihelyezésére már a gyerekek közelebb jönnek, hiszen kíváncsiak, hogy miért is rakom le azt a kötelet.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy megérkeztünk egy folyó partra. Nagyon melegünk van. Szeretnénk megfürdeni a folyöban, DE nagyon csendben, óvatosan lehet csak bemenni a folyóba, hiszen a krokodilok éppen alszanak a benne. Figyeld nagyon hogy mit mondok, mert én fogok szólni ha felébredtek a krokodilok. A krokodilok kiválasztása, vagy adott napi teljesítmény (pl: „Mivel ma H.N. elsőnek ért be az óvodába, így ő lehet az első krokodil.), vagy akár valamelyik kiszámolóval ki is számolhatjuk a krokodilokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: 2 kötelek helyezek le a rendelkezésre álló területen. A két kötél között van a folyó, abban alszanak a krokodilok. A feladat az, hogy átjussunk a folyó túlsó partjára a gyerekek úgy, hogy a krokodilok ne fogják meg őket. Fontos szabály, hogy a krokodilok, most a játékszabály szerint nem tudnak kijönni a folyóból. Amikor a krokodilok felébrednek, én így fogok kiáltani: „Felébredtek a krokodilok!”. Akit megfogtak, az idejön a falhoz, és lehet szúrkolni a kispajtásnak. Alapvetően 2 krokodilt választok. Ha nem sikerül megfogni senkit, akkor választok még hozzájuk „segítőket”. Így akár 4-6 krokodil is lehet a folyóban.
  18. A játék lezárása: Amikor már csak 2-3 gyereket nem fogtak meg a krokodilok, akkor ők a győztesek, őket megtapsoljuk (ez a csoportunkban bevett szokás már, hogy a győzteseket megtapsoljuk), illetve megdícsérem a krokodilokat. Ha folytatni szeretnénk a játékot, akkor a győztesek lehetnek a következő krokodilok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Első játék során mindenképp csak akkor szólalok meg ha felébredtek a krokodilok. Többszöri eljátszásnál nehezítésként, egyéb információkat is megjegyzek, – ezzel fejlesztve a gyerekek figyelmét-, mint például: „Megérkeztek a gyerekek a folyópartra!” vagy „Mindenkinek melege van, így menne a folyóba.”, … Amellett, lehet a játékot formálni aktualitásainkhoz. Azaz mondhatjuk azt is, hogy nem folyó van ott, hanem a medvék barlangja, és bizony ők mérgesek lesznek ha észreveszik, hogy bemegyünk a barlangjukba. VAGY Márton lúdjai alszanak az óljukban, és ha bemegyünk, és felébrednek, bizony nagyon mérgesek lesznek, és megcsípnek. (Csak hogy az elmúlt témaköreinkhez aktualizáljam.)
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a gyerekek a játékot, és erre mi sem jobb bizonyíték, mint hogy a játék lezárása után egyvből odaszaladtak a következő kérdéssel: „Mikor játszuk el újra????” 🙂
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Böröcz Mária