„SZUPER ERŐ Földrajz, természettudomány órán használnám így a Szempárbaj játékot, fogalmak ismétléséhez, témakörök felelevenítéséhez. Az osztály körben ül vagy a padokban, úgy, hogy egymást jól lássák. – A következő játékban valaki a Szuper erő birtokába fog kerülni! – Mindenki kap egy kártyát, melyen egy fogalmat, kifejezést, ábrát fog találni, de egy valaki a Szuper erő birtokosa lesz. Nagyon vigyázzatok, hogy csak ti láthatjátok a kártyátokat! – A Szuper erő hatással van arra a dologra, folyamatra, amit kaptál, lehet, hogy téged le tud rombolni, folyamatosan pusztító erőt gyakorol rád vagy éppen felemel, átalakít. – Azt, hogy kié a Szuper erő, nem tudhatjátok! Nektek kell megtalálnotok! – A Szuper erő kacsintással pusztít. Úgy teszi ezt, hogy más ne nagyon vegye észre, csak a kiszemelt ember. Figyeljétek egymás tekintetét, nézzetek egymásra, az sem baj, ha épp nem néz rád az, akire te nézel. Ha VÉLETLENÜL azonban rád kacsint a Szuper erő, akkor megsemmisülsz, kiesel, tehát FELTESZED a kezed és mondod a fogalmat és azt, hogy kiestem. – Közben, ha valaki rájön, hogy ki a Szuper erő, akkor nyújtsa fel a kezét és várjon! Három felnyújtott kezű ember kell ahhoz, hogy egyszerre rámutassanak és kiiktassák a pusztító erőt. Ha egyszerre rámutattok és ő az, akkor a Szuper erő megsemmisül. Ha nem ő az, de mindhárman rá mutattok, akkor is kiesik. Azonban, ha nem egyfelé mutattok hárman, akkor kiestek , hacsak el nem tudjátok mondani a fogalom, kifejezés definícióját, amely a kártyátokon áll. Ha sikerül bennmaradtok, ha nem, kiestek. Folytatódik a kacsintás, ha nem a kacsintó esett ki. Ha kiesik a kacsintó, újra osztjuk a lapokat. Akkor ér véget a játék, amikor már csak hárman maradtok, mert ketten már nem tudjátok ártalmatlanítani a Szuper erőt, tehát Ő GYŐZ. Kártyán lévő fogalmak pl. röghegység, lánchegység, meredek hegyoldal, csipkés hegygerincek, hegyes csúcsok, gleccser, tengerszem, aprózódás, fagyás, szél, napsugárzás, földrengés, vulkán, sziget, deltatorkolat, tölcsértorkolat, vetődés, homok, kavics, holtág, folyókanyarulat, barlang, stb. SZUPER ERŐ Földrajz, természettudomány órán használnám így a Szempárbaj játékot, fogalmak ismétléséhez, témakörök felelevenítéséhez. Az osztály körben ül vagy a padokban, úgy, hogy egymást jól lássák. – A következő játékban valaki a Szuper erő birtokába fog kerülni! – Mindenki kap egy kártyát, melyen egy fogalmat, kifejezést, ábrát fog találni, de egy valaki a Szuper erő birtokosa lesz. Nagyon vigyázzatok, hogy csak ti láthatjátok a kártyátokat! – A Szuper erő hatással van arra a dologra, folyamatra, amit kaptál, lehet, hogy téged le tud rombolni, folyamatosan pusztító erőt gyakorol rád vagy éppen felemel, átalakít. – Azt, hogy kié a Szuper erő, nem tudhatjátok! Nektek kell megtalálnotok! – A Szuper erő kacsintással pusztít. Úgy teszi ezt, hogy más ne nagyon vegye észre, csak a kiszemelt ember. Figyeljétek egymás tekintetét, nézzetek egymásra, az sem baj, ha épp nem néz rád az, akire te nézel. Ha VÉLETLENÜL azonban rád kacsint a Szuper erő, akkor megsemmisülsz, kiesel, tehát FELTESZED a kezed és mondod a fogalmat és azt, hogy kiestem. – Közben, ha valaki rájön, hogy ki a Szuper erő, akkor nyújtsa fel a kezét és várjon! Három felnyújtott kezű ember kell ahhoz, hogy egyszerre rámutassanak és kiiktassák a pusztító erőt. Ha egyszerre rámutattok és ő az, akkor a Szuper erő megsemmisül. Ha nem ő az, de mindhárman rá mutattok, akkor is kiesik. Azonban, ha nem egyfelé mutattok hárman, akkor kiestek , hacsak el nem tudjátok mondani a fogalom, kifejezés definícióját, amely a kártyátokon áll. Ha sikerül bennmaradtok, ha nem, kiestek. Folytatódik a kacsintás, ha nem a kacsintó esett ki. Ha kiesik a kacsintó, újra osztjuk a lapokat. Akkor ér véget a játék, amikor már csak hárman maradtok, mert ketten már nem tudjátok ártalmatlanítani a Szuper erőt, tehát Ő GYŐZ. Kártyán lévő fogalmak pl. röghegység, lánchegység, meredek hegyoldal, csipkés hegygerincek, hegyes csúcsok, gleccser, tengerszem, aprózódás, fagyás, szél, napsugárzás, földrengés, vulkán, sziget, deltatorkolat, tölcsértorkolat, vetődés, homok, kavics, holtág, folyókanyarulat, barlang, stb. „
Koisné Kőrösi Rozália
Célcsoport: 10-14