„[keretmese] Szempárbaj c. játék Mindenki körben üljön le a székekre! Nézzétek egymást felváltva, mindig másra nézzetek! Aprajafalván vagyunk. Ti vagytok a törpök, de köztetek valahol ott van Hókuszpók is. Hókuszpóknak az lesz a feladata, hogy kacsintással elkapja a törpöket. Megszólalni nem lehet. Legelőször is ki fogom választani Hókuszpókot, de erről csak ő fog tudni, a többiek nem. Hajtsátok le a fejeteket! Ezt mondom: Alszik Aprajafalva. Közben én a körön belül sétálni fogok és valakinek észrevétlenül megérintem a fejét. Ő lesz Hókuszpók. Amikor kiválasztottam, akkor ezt mondom: Felkel Aprajafalva. Ezután elindul a játék. Hókuszpóknak rá kell kacsintania valakire úgy, hogy a többiek ne vegyék észre. Amikor nem vették észre, akkor kiesik a játékból. Meg kell fordulnod a széken és hang nélkül ülni. Ha valaki megsejti azt, hogy ki Hókuszpók, akkor nem szabad kimondania, de jelzi felnyújtott kézzel, hogy van tippje, utána leteszi a kezét. Ha már 3-an vannak, akik sejtik, akkor egyszerre kell rámutatniuk Hókuszpókra. Szemmel vagy kézzel jelezni kell egymásnak, hogy mikor fognak mutatni. Ha mindenki 1 valakire mutatott, akkor az esik ki, akire mutattak, még akkor is, ha az nem Hókuszpók. Ha eltalálták, akkor vége a játéknak, megvan Hókuszpók. Ha nem találták el, akkor folytatódik a játék. Ha mind a 3-an különböző törpökre mutatnak, akkor ők fognak kiesni 3-an. Vége tehát akkor van a játéknak, ha 3 törp Hókuszpókra mutatott vagy már csak 4-en vannak játékban, mert akkor Hókuszpókon kívül csak 3 törp maradt, aki gyanakszik. Ekkor Hókuszpók nyert. „
Kovácsné Székely Klára
Célcsoport: 5-9