JÁTÉKRA FEL!

Daróczi-Vasvári Tünde: Hókuszpók és az elvarázsolt törpök

  1. A játék neve, címe: Hókuszpók és az elvarázsolt törpök
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségfejlesztés, mozgáskoordináció alakítása, viselkedéskultúra fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Mivel a helyszín a tornaterem és a bordásfalra másznak a gyerekek, ezért figyelmeztetni kell őket, hogy amikor felmásznak rá, max. a 4.fokáig tegyék ,kapaszkodjanak,
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Hókuszpók köpenye
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető a gyermekek elé áll. Hókuszpókusz kiválasztása a gyermekek közül. (Az ő szerepe a törpök elfogása)
  17. A játék menete, játékszabályok: Hókuszpókusz varázslatot küldött Aprajafalvára. A varázslat hatására erős szél, árvíz és kánikula sanyargatja a törpöket, miközben ezek a természeti csapások nehezítik a törpök életét, Hókuszpóknak el kell kapni a törpöket.A törpök szaladni kezdenek a félpályán, ekkor Hókuszpók támadásba kezd, meg kell fognia őket. Akit megérint, azt megbűvöli és Hókuszpók tanítványa lesz .Amikor kimondja a játékvezető az „ÁRVÍZ” szót a törpök felmásznak a bordásfalra, ekkor megpihenhetnek. Hókuszpók nem kaphat el egy törpöt sem, ha elérik a bordásfalat. Majd ismét a pályán szaladnak a törpök.Ekkor Hókuszpók ismét vadászhat a megbabonázott törpökkel együtt, akik csatlakoztak hozzá és fogják egymás kezét. A játékvezető kimondja a KÁNIKULA szót. A törpök a hátukra fekszenek és napoznak, ekkor is tilos a törpvadászat. ERŐS SZÉL szónál az összes törp összekapaszkodik. Ekkor semem kaphat el senkit Hókuszpók.Ajáték addig tart, míg az utolsó törpöt el nem kapta Hókuszpók. Megbabonázott törpök elengedik egymás kezét, akkor ha elkapnak valakit , az nem érvényes.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, míg Hókuszpók és tanítványai meg nem fogták az összes törpöt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén elmondják tapasztalataikat(elmondták és nagyon tetszett nekik, izgalmasnak találták) A játék végén megdicsérem a győztest, persze a többi gyermeket is, hogy milyen ügyesek voltak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: HÓVIHAR (ekkor leguggolnak, és a fejüket fogják a gyerekek), RAGADOZÓ (abban a mozdulatban kell megmerevedni, amiben meghallották a szót) elemekkel bővíthető a játék, ill. a megbabonázott törpök 3 többszöröseinél szétválva önállóan „vadásznak” társaikra
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a szabály betartására.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Daróczi-Vasvári Tünde