JÁTÉKRA FEL!

Miskolczy Jeanet Bernadett: 1. Sárga, piros, kék – egy, kettő 2. Tapintsd ki, találd meg a párját

  1. A játék neve, címe: 1. Sárga, piros, kék – egy, kettő 2. Tapintsd ki, találd meg a párját
  2. A játék pedagógiai célja: 1. Az alapszínek és az 1-es, 2-es szám fogalmának gyakorlása/ismétlése 2. Vak illetve látássérült gyermek is játszhatja, a többiek számára is érdekes (szemüket bekötve átélhetik milyen érzés ha valaki nem lát – együtt érzés fejlesztése).
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1. Elkészített dobókocka 1-es és 2-es számmal, 2 dobókocka sárga, piros és kék oldalakkal, színlapocskák mindegyikből kettő. 2. Elkészített dobókockák – 2 darab (én karton, nejlon és smirglipapírt használtam de más anyag is felhasználható), a dobókockákon talál hatóanyagok lapocska formában szintén mindegyikből kettő.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Saját kezűleg készítettem el mindent, a színlapocskákat lamináló gép segítségével készítettem így hosszabb ideig használhatók. Természetesen anélkül is elkészíthető. Ha nincs színes lap kéznél de van faszínes,zsírszínes vagy bármilyen egyéb színező akkor fehér lapból is elkészíthetők a színlapocskák.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Idősebb, értelmesebb gyerekek segíthetnek illetve saját maguk is elkészíthetik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Bocsi, kerettörténetre nem volt időm mivel nagyon be van osztva minden percünk. Fél óra állt a rendelkezésemre így előkészítettem a játékteret és csak megkérdeztem a gyerekeket van-e kedvük velem játszani? Asztalnál ülve is játszható, viszont én szívesebben ülök a gyerekekkel a szőnyegen, így számukra kényelmesebb.
  17. A játék menete, játékszabályok: Bemutattam a gyerekeknek a kockákat, lapocskákat és elmagyaráztam a játékszabályokat. 1.- A számokkal ellátott kocka gurításával eldől, hogy egy vagy két színlappal ellátott kockával folytatódik-e a játék. – Kigurítják a színt. – Rámutatnak illetve rácsapnak teli tenyérrel a kigurított színre/színekre. 2.- Tapintás segítségével a kocka felső oldalán található anyagot megkeresi a gyermek az előtte lévő lapocskák között.
  18. A játék lezárása: Eredetileg csak a 3 alapszínt szerettem volna feldolgozni így vittem magammal zárómeglepetést. A játékot varázslattal zártam. Kis köröcskékből kevés víz és varázsszavak segítségével (melybe a gyerekeket is bevontam, velem együtt mondogatták az "abrakadabra" és a "csiribú-csiribá" varázsszavakat) kendőket varázsoltunk. Ezek egyébként a kínai üzletekben apró pénzért megvásárolhatóak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Elégedett vagyok, elértem a célom. Gyakoroltunk, ismételtünk, a gyerekek nagyon élvezték a játékot!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A dobókockának 6 oldala van, 6 szín, 6 anyag,… Illetve több dobókockával is játszható így a számarány is növelhető. Esetleg egy szín több árnyalata,… A szakmai napon láttam, hogy minden tantárgy tananyaga feldolgozható, gyakorolható, ismételhető dobókocka segítségével, nagyon elnyerte a tetszésem s a gyerekeknek is. Elvégre ki ne szeretne "dobálózni, gurítani"?
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Miskolczy Jeanet Bernadett