„Kedves Besnyi Szabolcs! Keretmesém az agy kreatív illetve racionális részének együttműködésére, egyben a fókuszált figyelemre és annak kialakulására ösztönzi a játékosokat (fontos megemlíteni, hogy bár a magyaron kívüli idegen nyelv/angol ismerete ajánlott, azonban mégsem (elő)feltétel, hiszen lesz alternatív módja a játékosoknak ezen kompetencia kicserélésére, és valljuk be, a mai világban az internet valamint egyéb társadalmi kapcsolatok révén már mindenki találkozott idegen szavakkal a világnyelvből. Ha te is készen állsz egy merőben új és izgalmas játék elkezdésére és ennek megismerésébe, akkor tarts Velem abba a világba, amit a játékosokkal együtt írunk! Játékra fel! A játék lényege, hogy körbe rendeződve az adott játékos, akit kiválasztunk kezdésre mond egy tetszőleges magyar szót. Ez lehet bármilyen hosszúságú, jelentéstartalmú, a lényeg, hogy azt mondja, ami egyből beugrik számára. A szó végi betűvel egy szintén spontán egyben tetszőleges szót kell mondani, viszont angolul. Akinek van ötlete, az a jobb vagy bal kezét felrakja és azt mondja: „bipp”, így övé a lehetőség, hogy a szóláncot folytathassa. Azonban amikor nála van a szó és esetleg elfelejtette az angol szót vagy esetleg zavarba kerül, ebben az esetben 2 magyar szót kell mondania az 1 angol helyett kicserélés gyanánt. Ebben az esetben a második magyar szó utolsó betűjével kell egy másik játékosnak angol szót mondani, aki erre jelez. Amennyiben mégis kimond egy angol szót, így az angol szó utolsó betűjére lehet voksolni a játékosoknak, hogy azzal a betűvel mondjon egy újabb magyar szót. Fontos megemlíteni, hogy figyelniük kell a játékosoknak, hogy minden magyar szó csak egyszer hangozhat el a játék során. Ezáltal fejlődik a figyelem, a fókusz, élesedik a tudat az összpontosítás szempontjából. Könnyítés, hogy az angol szavak közül lehet ismétlés, hiszen a nyelv x szinten lévő ismerete nem előfeltétel a játék során és ezáltal kikerüljük azt, hogy bárki kizárva érezze magát a játékból, mert nem beszél idegen nyelvet vagy nem olyan magabiztos ezen a téren. Például: Hagyma-animal Logó-organ Numizmatika-allow végzet-tool lép-pleasure ember-rabbit Például: Róka-alliteráció-olvad Dear-repedés Fontos megemlíteni, hogy hosszú magánhangzóra végződő szó esetén röviddel is lehet kezdeni a következő szót és fordítva, ha így hozza a játék, pl.: logó-organ térhajlító-organism Továbbá az ly-ra vagy w-re végződő szavak esetén a betű szimpla változatával is lehet új szót alkotni illetve képezni (ly-j, w-v, s-sz) pl.: (kés)-swallow-Vác A játék következő szintje, hogy itt már az angol nyelv szavait sem lehet ismételni. Persze mindenki maga dönti el, hogy becsatlakozik-e ebbe a játékba, mert azt mindenki maga érzi ott és akkor, hogy van-e kedve, s így a kényszert kikerülve a kedv és endorfin amplitudója is megugrik vertikálisan a becsatlakozó emberek szempontjából, ezáltal mégizgalmasabb lesz a játék. A játék harmadik szintje (alternatíva, ami szabadon választható), hogy ugyanezek a szabályok, csak itt most angol szóval kell kezdeni és magyarral folytatni. Például: lion-numizmatika add-dér rév-weather Például: rabbit-teen-near regular-rátarti A Játék lényege? -memória javítása/fejlesztése -az agy két féltekéjének közös kapcsolata és együttműködése -a szociális, társas kapcsolatok fejlesztése, ezáltal egymástól új ismeretek megszerzése Remélem, hogy játékom elnyerte tetszésedet, azonban ha hibát vagy javítanivalót, fejleszthető területet vélsz benne felfedezni, úgy kérlek, hogy oszd meg Velem is ezzel kapcsolatos gondolataidat! Köszönöm, hogy időt és figyelmet szenteltél Rám és gondolataimra! Tisztelettel: Pintér Péter”
Pintér Péter
Célcsoport: 14+